Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si vymalovat byt | rady

Jak si vymalovat byt | rady. Při slově malování naskakuje mnoha lidem husí kůže, malování místností v bytě totiž přináší spoustu práce a starostí, a to od prvopočátku, kdy se dohadujeme, jakou barvou vymalovat, až po konečný úklid. Ale pokud budete přistupovat k malování jako k zábavě, nebude to tak hrozné. Stačí si doma sednout a rozplánovat vše, co bude potřeba. Jakou barvu a kam, čím přikrýt nábytek, nebo ho raději odstranit z místnosti, kdo vymaluje a kdo následně uklidí atd. Po každém splněném úkolu si dejte třeba bonbón a uvidíte, jak vás to bude bavit.

Co je potřeba

barva
štětec nebo váleček
fólie či noviny na přikrytí
škrabka
sádra
nádoba na barvu
štafle

1

1. Před malováním zkontrolujeme stěny a stropy, zda není potřeba nějaké drobné opravy, zasádrovat otvory po hřebících či opravit odlouplou omítku. V kuchyni doporučujeme starý nátěr otřít jarovou vodou, abychom stěny zbavily mastnoty, která zabraňuje přilnutí barvy. Pokud jsme s opravami hotovi, můžeme přistoupit k malování.

2. Před vlastním nátěrem si namočte štětku tak na dvě tři hodiny do vody, nebude vám pak tolik sát barvu.

3. Nábytek, pokud to možné, odstavíme od stěn a přikryjeme buď starými novinami nebo přímo k tomu určenou plachtou. Určitě se nám tato práce vyplatí při konečném úklidu.

4. Malování místností začínáme vždy od stropu, a to směrem, jakým dopadá do místnosti světlo.To znamená, že od okna ke dveřím. Stropu bychom měli věnovat minimálně dvě vrstvy. První vrstva je vždy řidší a nechá se několik hodin zaschnout, poté následuje druhý nátěr.

5. Před malbou stěn začněte s nátěrem hran, míst kolem oken, zásuvek a dalších, která jsou poněkud hůře přístupná.

6. Po tomto přípravném malování se následně pustíme do stěn, i zde použijeme dvě vrstvy. První řidší vrstvu můžeme natírat křížem krážem, ale druhou hustší vrstvu již vedeme odshora dolů tesně vedle sebe, aby nám nevznikly nevzhledné šmouhy.

7. Nakonec několik rad k malování: Ideální teplota pro malování je mezi 15 až 25°C. Denní světlo je nejlepší pomocník, a proto malujte při něm. Váleček či štětku nořte do barvy zhruba do tří čtvrtin jeho celé šířky, poté je otírejte o mřížku či o hranu nádoby, ve které barvu máte. Při malování menších ploch okolo vypínačů, zásuvek atd. používejte plochý štětec, jinak si zbytečně vypínač umažete.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak udržovat saunu | rady
Jak nanést protiplísňový nátěr | rady
Jak odvzdušnit podlahové topení | rady
Jak opravit plochou střechu | rady
Jak tapetovat stěny bytu | rady