Co je potřeba

kartonová krabice či nádoby z jiného materiálu
miniatury zvířat, stromů, rostlin, předmětů
hobby štětce
modelovací hmoty
barvy, lepidlo, papír na pozadí

1

Zvolte si měřítko. Diorama bude uvěřitelná podle toho, jak bude "skutečná". Podle měřítka budet mít poměr velikostí zobrazovaných předmětů.

2

Vyzvedněte si v obchodě postavy, modely nábytku, předmětů, vše co bude zapadat do vnitřní scény. Ideálním místem pro nákup je dětské hračkářství a samozřejmě obchůdky s potřebami pro modeláře.

3

Zvolte si pozadí. Můžete jej nakreslit nebo použít tapetu, balicí papír či jiný vhodný materiál. Pamatujte, že obrázky na pozadí by měly být v souladu se zvoleným měřítkem a se zachycovanou událostí.

4

Vyberte krabici či jiný box. Pro školní projekty děti obvykle zvolí krabici od bot. Je to nejjednodušší a nejdostupnější. Použijte materiál, který bude lehký, ale také stabilní.

5

Vyrobte si diorama, začněte pozadím, prostupujte do popředí. Na pozadí mějte obzor, oblohu, strop nebo podlahu. Pak je zde místo pro větší objekty - jako jsou např. stromy. Nejmenší objekty by měly být umístěné nejblíže k přední straně. Použijte lepidlo pro uchycení předmětů.

Varování

Tento návod je vhodný pro úplné začátečníky, kteří uvažují o tom, že si postaví vlastní diorama.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
2
Average: 2 (3 votes)