Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si vytvořit originální stránku či blog?

22. Září 2009

Chcete si vytvořit své vlastní stránky, ale nevíte jak na to? Zde najdete stručný úvod do problematiky CMS systémů a jejich možných použití.

Co je potřeba

FTP klient
webhosting + doména
odhodlání a ochota se učit nové věci

1

V prvé řadě budete potřebovat prostor, kam budete svá data ukládat a zapisovat. Tedy webhosting s podporou PHP a MySQL databáze (možno dohledat v parametrech jednotlivých webhostingů). Dále si musíte sehnat doménu. Snadným krokem ke splnění těchto požadavků je registrace na stránkách nabízející FREE hosting. Zde zadarmo získáte doménu i určitý prostor na serveru, kam budete nahrávat svá data. (doporučuji například www.ic.cz nebo www.webzdarma.cz)

2

Máte-li svá data kde publikovat, můžeme přistoupit ke kroku číslo 2, tedy samotné volbě CMS. Pouze pro úplnost, CMS je redakční systém, který vám umožní snadno a rychle publikovat na vaše webové stránky.
Existuje mnoho takovýchto systémů. Z těch známějších je to například WordPress, joomla, Drupal,... (české RS2). Většina těchto systému podporuje češtinu (buď přímo v základu nebo jako rozšíření).

3

Obecně celý postup probíhá takto (konkrétně pro některý ze systémů až jindy):
Systém si stáhnete do svého počítače (většinou jako archív (s příponou RAR nebo ZIP)). Archív dekomprimujete a jeho obsah nahrajete přes FTP na server (viz. výše) a systém nainstalujete a propojíte s databází. Poté je možné upravit vzhled, přidat další rozšíření, poupravit systém tak, aby odpovídal vašim představám a publikovat. Tak směle do toho :-)!

Pokud si nevíte rady, nebojte se požádat o pomoc buď zde v komentářích nebo na fórech k tomu určených. Určitě se najde někdo, kdo vám rád a ochotně poradí a pomůže.

Do většiny systémů existuje spousta takzvaných pluginů, tedy rozšíření, které vám značně usnadní práci na vašich stránkách.

U FREE hostingů dávejte pozor na splnění podpory PHP a MySQL, případně dalších požadavků (může se stát, že webhosting některé požadavky nesplní.

Pozor na autorská práva cizích osob (zejména při úpravě a používání šablon pro web, ale také při stahování a publikování obrázků).

Autor: ononta
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak si udělat vlastní blog
Pokud máte chuť povědět světu o tom, co si myslíte, o vašich zkušenostech ze zajímavého exotického cestování, nebo prostě o čemkoliv, co vás napadne a…