Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat bramborové vdolečky | recept

Bramborové vdolečky jsou jednou z mnoha variant, jak využít v kuchyni bramborové těsto. A to buď naslano nebo nasladko. Známá klasika, která si v gastronomii drží pevnou pozici v žebříčku popularity. Bramborové vdolečky jsou vynikající i samotné bez přísad, skvěle chutnají například k polévce. Když je však připravíme jako bavorské vdolečky, natřené sladkou marmeládou s tvarohem a kopečkem šlehačky, jsou neodolatelné. Bonusem jsou zde brambory, které nahrazují z části mouku. Připravte si podle tohoto jednoduchého návodu chutné, křehké a nadýchané vdolečky.

Co je potřeba

- 4 až 5 středně velkých brambor
- 1 vejce
- 300 g polohrubé mouky
- 1 lžičku cukru
- 2 lžíce mléka
- kostička droždí

1

Brambory propláchneme a omyjeme, ve slupce je dáme vařit. Když trochu zchladnou, oloupeme je (lépe se loupou teplé nebo vlažné, studené brambory jdou hůř). Brambory nastrouháme na jemném struhadle, osolíme a přidáme mouku. Mezitím jsme si dali vzejít kvásek (do vlažného mléka rozdrobíme kostku kvasnic a posypeme lžičkou cukru), který přidáme do těsta. Zbývá ještě rozklepnou vejce a těsto zpracujeme na polotuhé a necháme nakynout.

2

Vykynuté těsto vyklopíme na pomoučněný vál nebo pracovní desku. Válečkem jej rozválíme asi na 1 až 2 cm vysoké těsto a hrnečkem vykrajujeme jednotlivé vdolečky. Takto připravené vdolečky necháme ještě chvíli kynout.

3

Mezitím si připravíme pánev s olejem. Po nějaké chvíli začneme vdolečky pozvolna smažit po obou stranách do zlatohněda. Můžeme je podávat buď nenatřené, nebo jen pocukrované. Snad jen málokdo pohrdne bramborovými vdolečky natřenými povidly nebo marmeládou s kopečkem šlehačky. Jsou lahodné, jemné a nadýchané. Přeji vám dobré chutnání.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na čokoládový fondant | recept
Čokoládový fondant | recept. Každý milovník čokolády nad tímto dezertem zaplesá. Po rozkrojení malé bábovičky náš totiž překvapí tekutá čokoládová láv…