Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat bramborové vdolečky | recept

Bramborové vdolečky jsou jednou z mnoha variant, jak využít v kuchyni bramborové těsto. A to buď naslano nebo nasladko. Známá klasika, která si v gastronomii drží pevnou pozici v žebříčku popularity. Bramborové vdolečky jsou vynikající i samotné bez přísad, skvěle chutnají například k polévce. Když je však připravíme jako bavorské vdolečky, natřené sladkou marmeládou s tvarohem a kopečkem šlehačky, jsou neodolatelné. Bonusem jsou zde brambory, které nahrazují z části mouku. Připravte si podle tohoto jednoduchého návodu chutné, křehké a nadýchané vdolečky.

Co je potřeba

- 4 až 5 středně velkých brambor
- 1 vejce
- 300 g polohrubé mouky
- 1 lžičku cukru
- 2 lžíce mléka
- kostička droždí

1
Brambory propláchneme a omyjeme, ve slupce je dáme vařit. Když trochu zchladnou, oloupeme je (lépe se loupou teplé nebo vlažné, studené brambory jdou hůř). Brambory nastrouháme na jemném struhadle, osolíme a přidáme mouku. Mezitím jsme si dali vzejít kvásek (do vlažného mléka rozdrobíme kostku kvasnic a posypeme lžičkou cukru), který přidáme do těsta. Zbývá ještě rozklepnou vejce a těsto zpracujeme na polotuhé a necháme nakynout.
2
Vykynuté těsto vyklopíme na pomoučněný vál nebo pracovní desku. Válečkem jej rozválíme asi na 1 až 2 cm vysoké těsto a hrnečkem vykrajujeme jednotlivé vdolečky. Takto připravené vdolečky necháme ještě chvíli kynout.
3
Mezitím si připravíme pánev s olejem. Po nějaké chvíli začneme vdolečky pozvolna smažit po obou stranách do zlatohněda. Můžeme je podávat buď nenatřené, nebo jen pocukrované. Snad jen málokdo pohrdne bramborovými vdolečky natřenými povidly nebo marmeládou s kopečkem šlehačky. Jsou lahodné, jemné a nadýchané. Přeji vám dobré chutnání.
Autor: Jirina Novakova | Zobrazit autorská práva

Foto autorské: Jiřina Nováková

Hodnocení
poetkavlasta (neověřeno) | Ne, 11/08/2015 - 15:42

Dnes jsem si udělala podle Vašeho receptu na oběd bramborové vdolečky, potřené povidly a lžičkou šlehačky. Měla jsem jich z dávky 30 ks, takže jsem podarovala dvě sousedky v našem pečovatelském domě. Byly křehoučké, nadýchané a moc dobré. A vlastně bez cukru,polovina mouky tvořily málo kalorické brambory, takže prima jídlo zdravé výživy!

Další zajímavé články

Zdravý dýňový kompot | recept. Možná znáte dýňový kompot, do kterého se přidává ananas nebo v horším případě umělé ananasové aroma, které bohužel…