Přejít k hlavnímu obsahu

Jak splácet úvěr z kreditní karty

05. Prosinec 2009

Kreditní karta je charakteristická bezúročným obdobím, úrokem z úvěru a měsičními splátkami úvěru. Získat kreditní kartu je v České republice velice jednoduché. Vyznat se v systému, jak kreditní karty fungují, kdy splácet a kolik, abyste nebyli sankciováni, je o to náročnější.

1

Splacení úvěru – mějte přehled o čerpání peněz a termínech
U všech kreditních karet je splacení úvěru podobné. Jestliže čerpáte z kreditní karty nějakou částku a tu řádně splatíte v rámci bezúročného období, nezaplatíte žádný úrok. Bezúročné období trvá obvykle okolo 45 dní. Po uplynutí bezúročného období nastupuje úročení částky, pouze však z čerpané částky. Připravte se na to, že úročení je mnohem vyšší než u kontokorentu nebo spotřebitelského úvěru. Máte-li možnost splatit celou čerpanou částku v bezúročném období, učiňte tak. Důležité je, abyste si vedli přehled, kdy vám bezúročné období končí. Banky vás na to upozorňovat nebudou. Pravidelně kontrolujte stav v internetovém bankovnictví.

2

První splátka

Řekněme, že jste začali z kreditní karty čerpat peníze v polovině listopadu. Vybrali jste z bankomatu určitou sumu. Řada bank výběr z bankomatu zpoplatňuje, navíc peníze vybrané v bankomatu vám úročí hned (kreditní karta je totiž určená především k bezhotovostním platbám u obchodníků). Splatnost máte nastavenou na 28. den v měsíci. Jestliže do 28. dne měsíce následujícího vrátíte bance půjčené peníze, musíte k nim přičíst i vzniklé úroky i poplatek za výběr z bankomatu. Jestliže nezaplatíte žádnou částku, zaplatíte navíc úroky a pokutu za nesplacení úvěru. Proč? Do 28. prosince totiž musíte zaplatit měsíční splátku. Její výši vám ukáže internetové bankovnictví, popřípadě neváhejte se zeptat přímo v bance.

3

Jak provést platbu

Platba probíhá nejčastěji třemi způsoby.

příkazem k úhradě (z jakéhokoli účtu klienta)
inkasem (z účtu klienta je automaticky strhávána minimální platba)
platba složenkou

Pozor na hotovostní výběry z bankomatu. Ty jsou úročeny od okamžiku výběru, proto je výhodnější kreditní kartou platit bezhotovostně. Takovou informaci zaměstnanci banky rádi opomíjejí zmínit. Nevědomky se tak můžete dostat do finančích potíží.

Autor: chorche
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak získat kreditní kartu
Kreditní karta je určená především pro bezhotovní platbu u obchodníků. Můžete však s ní zpravidla vybírat i z bankomatu. Kreditní karta vám dává příle…
Obrázek není k dispozici
Jak prodat dům s hypotékou
V dnešní době není problém prodat dům zatížený hypotékou. Prodávající najde vhodného kupujícího, který za A) má hotovost na uhrazení zbývajícího hypot…