1

Splacení úvěru – mějte přehled o čerpání peněz a termínech
U všech kreditních karet je splacení úvěru podobné. Jestliže čerpáte z kreditní karty nějakou částku a tu řádně splatíte v rámci bezúročného období, nezaplatíte žádný úrok. Bezúročné období trvá obvykle okolo 45 dní. Po uplynutí bezúročného období nastupuje úročení částky, pouze však z čerpané částky. Připravte se na to, že úročení je mnohem vyšší než u kontokorentu nebo spotřebitelského úvěru. Máte-li možnost splatit celou čerpanou částku v bezúročném období, učiňte tak. Důležité je, abyste si vedli přehled, kdy vám bezúročné období končí. Banky vás na to upozorňovat nebudou. Pravidelně kontrolujte stav v internetovém bankovnictví.

2

První splátka

Řekněme, že jste začali z kreditní karty čerpat peníze v polovině listopadu. Vybrali jste z bankomatu určitou sumu. Řada bank výběr z bankomatu zpoplatňuje, navíc peníze vybrané v bankomatu vám úročí hned (kreditní karta je totiž určená především k bezhotovostním platbám u obchodníků). Splatnost máte nastavenou na 28. den v měsíci. Jestliže do 28. dne měsíce následujícího vrátíte bance půjčené peníze, musíte k nim přičíst i vzniklé úroky i poplatek za výběr z bankomatu. Jestliže nezaplatíte žádnou částku, zaplatíte navíc úroky a pokutu za nesplacení úvěru. Proč? Do 28. prosince totiž musíte zaplatit měsíční splátku. Její výši vám ukáže internetové bankovnictví, popřípadě neváhejte se zeptat přímo v bance.

3

Jak provést platbu

Platba probíhá nejčastěji třemi způsoby.

příkazem k úhradě (z jakéhokoli účtu klienta)
inkasem (z účtu klienta je automaticky strhávána minimální platba)
platba složenkou

Varování

Pozor na hotovostní výběry z bankomatu. Ty jsou úročeny od okamžiku výběru, proto je výhodnější kreditní kartou platit bezhotovostně. Takovou informaci zaměstnanci banky rádi opomíjejí zmínit. Nevědomky se tak můžete dostat do finančích potíží.

Klíčová slova

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (1 vote)