Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat malinový dort | recept

Recept na klasický malinový dort, který nabízíme, patří mezi klasiku českého a slovenského svátečního domácího pečení. Je mnohokrát vyzkoušený, oblíbený. V knihách a sešitech sbírek receptů u něho bývá hvězdička. Recepturu je radno dodržet. Z dortu nakrájíme 12 poctivých kousků.

Co je potřeba

Suroviny uvedené v návodu
Dortová forma
Trouba na pečení

1

Korpus na malinový dort upečeme den dopředu, aby zvláčněl. Z šesti vajec oddělíme žloutky od bílků a z bílků vyšleháme tuhý sníh. Přidáme do něj 140 gramů moučkového cukru, jeden vanilkový cukr a znovu šleháme. Po jednom zašleháme všech šest žloutků a 50 gramů mletých ořechů. Nakonec přimícháme 100 gramů hrubé mouky se čtvrtinou prášku do pečiva.

2

Kulatou velkou dortovou formu jemně, ale po celé vnitřní ploše vymažeme tukem a vysypeme prosátou strouhánkou. Zbytek strouhánky vyklepeme, aby se ve formě nevytvořila nesouměrná vrstva. Těsto nalijeme do formy a upečeme při 200 stupních – bude to trvat asi půl hodiny.

3

Když už se nám bude dort zdát upečený, vpíchneme doprostřed špejli. Jestliže bude po vytažení polepená syrovým těstem, musíme ještě chvíli péct. Když je špejle suchá, je dort upečen. Vyklopíme z formy a necháme do druhého dne v chladu odležet.

4

Před plnění připravíme malinovou náplň. Ve dvou deci mléka, jednoho žloutku a 20 gramů kukuřičného škrobu (maizeny) uvaříme hustou kašičku. Necháme dokonale vychladnout (třeba hrnek vložíme do studené vody). Vyšleháme 150 gramů másla, 100 gramů moučkového cukru a jeden vanilkový cukr. Po lžičkách přidáváme kaši z maizeny. Když je krém nadýchaný, vmícháme 250 gramů kvalitních čistých nejlépe zahradních malin.

5

Dort uprostřed rozřízneme na dva kotouče. Použijeme dlouhý stejně široký nůž s pilkou. Pomocí nože sejmeme svrchní část. Dáme pozor, aby se nezlomila (to se stává u čerstvého neodleželého korpusu).

6

Na spodní část naneseme malinovou náplň. Přiklopíme horní vrstvu, dobře přitiskneme. Upravíme boky (uhladíme malinovou náplň). Necháme několik hodin uležet. Porce zdobíme pravou šlehačkou a malinami.

Klíčová slova: dort malinový z malin s malinami
Autor: eliska1544
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak udělat dort Mascarpone | recept
Jak udělat dort Mascarpone | recept. Výborný dort pro narozeninovou oslavu. To je přece oblíbený dort Mascarpone, který si nyní můžeme připravit…