Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat vánoční dort

21. Září 2019

Vánoční dort? Trochu delší příprava, ale vyplatí se. To mi opravdu věřte. Vánoční dort s vánočním zdobením, prostě vánoční pohoda!

Co je potřeba

korpus:
8 vajec
250 g cukru
300 g mletých lískových oříšků
strouhanou kůru z půlky citronu
náplň:
1 mandlový pudink
400 ml mléka
2 lžíce cukru
200 g šlehačky
1 balíček ztužovače šlehačky
na pokapání:
6 lžic rumu
na posypání:
50 g mletých lískových oříšků
100 g kandovaného ovoce
na polevu:
200 g bílé čokoládové polevy
čokoládové vánoční motivy na zdobení

1

Předehřejeme si troubu. Dortovou formu vyložíme pečícím papírem. Oddělíme žloutky od bílků.

2

Žloutky s cukrem šleháme 15 minut do pěny, přidáme mleté ořechy smíchané s nastrouhanou kůrou a nakonec vmícháme sníh z bílků.

3

Těsto vlijeme do formy a pečeme 175°C 50 minut. Zchladlý korpus vyklopíme a necháme vychladnout.

4

Z pudinku, mléka a cukru uvaříme pudink. Necháme 2 hodiny chladnout, občas promícháme.

5

Ušleháme tuhou šlehačku, vmícháme ji do pudinku a necháme 30 minut chladit.

6

Korpus rozřízneme, spodní plát vložíme do dortové formy, pokapáme likérem a potřeme mandlovou šlehačkou. Posypeme mletými ořechy a kandovaným ovocem, přiložíme druhý plát korpusu.

7

Dort necháme chladit 2 hodiny. Nakonec ho potřeme rozpuštěnou bílou polevou a zdobíme čokoládovými motivy.

Autor: KJersey
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak udělat sněhový dort | recept
Jak udělat sněhový dort | recept. Recept na sněhový dort. Indický moučník, který se vám bude rozplývat na jazyku. Lahodná chuť, poměrně snadná příprav…
Jak udělat vánoční šohajky | recept
Jak udělat vánoční šohajky | recept. Jedna velmi oblíbená tradice, hlavně u dětí je zpívání koled.Tato tradice sahá až do středověku a ještě v nedávné…