Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat vlašský salát (pravý vlašák) | recept

Jak udělat vlašský salát (pravý vlašák) | recept

Nabízíme recept na vlašský salát, který se skoro vyvažuje zlatem. Recept na vlašský salát, jak jej pamětníci znali ze „socialistických“ výroben studených lahůdek. Na přípravě tradičního vlašáku vůbec nic není. Chce to pouze: kvalitní suroviny, přesnou recepturu a technologickou kázeň. V návodu jsou připomenuty i možné chyby a jejich následky.

Diskuze k článku

Přidat komentář

Parížxky šalát alias parízer sa samozrejme vyrába. Len treba hladať. Podla mna v kazžom kvalitnom súkromnom mäsiarstve ho majú. Aspon ja kupujem iba u súktromíkov a tu na západnom slovensku je minimálne v 50% prevádzkach. A samozrejme v Rakúsku. V každej bille je parizer.

Prepáčte za preklepy. Tak ešte raz. Ide o parížsky salám čiže parízer. Pre tých, čo chodia nakupovať do Rakúska, majú ho v každej Bille aj Merkure a som si istý, že aj v Spari. Ide o klasický rakúsko-uhorský produkt, takže zrejme aj v Maďarsku. A dá sa kúpiť aj u súkromníkov na Slovensku a som si istý, že aj v Čechách a na Morave.

Dobrý den, pane Palo, máte pravdu, pařížský salám se po nějaké té "odmlce" už zase dá sehnat v Čechách i na Moravě. A je to přesně tak, jak píšete - v menších řeznictvích, ale někdy i v prodejnách, které vznikly z bývalé Jednoty - v různých regionech si říkají jinak. Když jsem připravovala článek a zkušební vzorek pařížského salátu (který se po použitém pařížském salámu nazývá), prošla jsem si internetové nabídky různých řeznictví po celé republice, abych nepsala o něčem, co není. No a na zkušební vzorek jsem i pravý pařížský salám použila.
Pařížský salát podle někdejší ČSN (s přížským salámem) máme na našich stránkách také:
http://www.jaktak.cz/jak-udelat-parizsky-salat-podle-puvodni-receptury-…
Děkujeme za Váš zájem, zachovejte nám přízeň. (jez)

Dobrý den, rybí salát si udělejte doma. zavináče i se zelím rozkrájejte, opepřete, dejte majonezy podle chuti (já dávám majonézu domácí), a podle chuti přislaďte moučkovým cukrem. Pro ty náročnější a trpělivější, přidejte vařenou mrkev a sterilovaný hrášek, tak nějak přiměřeně. A už si pak nikdy nepůjdete rybí salát koupit do marketu.
Jinak díky za recept na vlašák, vyrobil jsem ho a je to ONO :-).

5g korenia bolo na 10 kg šalátu, ak ste na kilo šalátu dali dávku korenia, ktoré malo ísť do 10 kg dávky, tak nečudo, že šalát úplne sčernal

Dobrý den, spíš tomu nesvědčí český šlendrián. Nemám nad sebou bič, tak ošidím co se dá. Znám jednoho řezníka (z okresu Ústí nad Orlicí, abych nedělala přímo reklamu), ten dělá od revoluce na sebe. V jeho párcích je po celou dobu maso. Ano, jsou dražší. Párek přece nemůže stát méně, než kilo masa, z kterého je vyroben. Když jí vnučka párky ze supermarketu, sní tři nožky bez chleba, a snědla by víc, kdybychom ji nechali. Od toho řezníka sní jednu nožku a k tomu dva rohlíky a ptá se - to je dobré, co to je? To je pravý párek, děvenko, z masa, říkáme jí. Ale ta jedna nožička, která ji stačí, vyjde finančně nastejno, jako tři, co ji kupují rodiče ve městě (bydlí někde jinde a nemají možnost kupovat u toho našeho řezníka). Klaus s tím nemá nic společného. Dokud budeme ta svinstva z kůží, kuřecích pařátků a sóje kupovat, tak je budou výrobci dělat. A není to věc ceny, jak jsem říkala - kvalitního se sní méně, protože ty levnější náhražky jsou jen "plpa", která pálí v žaludku. Mirka

Pane Jozefe, nedá mi to a musím na ty Vaše plky reagovat. Zřejmě vám emigrace zatemnila mozek, nebo jste žil na salaši a živil se bramborama s
brynzou. To by pak vysvětlovalo, že neznáte pojem"vlašák" ani šunkový salám. Jinak si neumím vysvětlit ty kecy, co tady píšete(pokud si z čtenářů neděláte legraci, ale jak nadáváte na režim, asi ne). Oslovení "vlašák"byl(a dosud je) oblíbeným a hojněpoužívaným výrazem pro Vlašský salát. Šunkový salám byla výborná a kvalitní uzenina(oproti dnešku). My, kteří jsme za socáka tyto pochutiny konzumovaly, můžeme porovnat kvalitu tenkrát a nyní. A co tam komunsti měšali je zjištěno. ČSN se z dob socialismu zachovaly(jak je patrné z uvedených receptů). V 70.letech se worcesterová a sojová omáčka hojně používaly do jídel typu 'čína a pod.', takže tyto ingredience jsou známé již delší dobu. Mrkněte na dějiny.

Prosím vás, když si to kloudně přečtete a podíváte se na ty přiložený fotokopie, který pocházejí z knihy norem pro studenou kuchyni, tak vašich vykřičníků ubyde. Vždyť to co říkáte je tam to samý napsáno a ofoceno. Já tu knihu mám, je to z ní a podle ní se dělalo.Jestli jste tam dávali pařížák tak to byla třeba vaše vaše specialita. Místo abyste byla ráda že tu je norma ofocená tak děláte dusno s vykřičníkama. A jestli potřebujete aby vás ještě něco ještě víc rozzuřilo, tak my tam dávali hodonínskej. Dělala jsem ve výrobně RaJ od roku 77 dokud nás nezrušili. Mirka

Laduško prosím pěkně o zaslání norem salátů z vaší výrobny.Pokud je to tedy ve vašich možnostech.Můžete na email bradul@seznam.cz Děkuji moc.

já taky prosím o par receptú na salaty,je nás doma víc,oplatí se to udelat,moc krát dekuju Jarka

Děkuji za Váš komentář. Naprosto výstižně jste to popsala. Snad současný zvýšený zájem o gastronomii a kvalitu potravin <b>přiměje lahůdkáře, aby si vzpomněli na svou někdejší stavovskou čest</b>... V něčem ale musím oponovat - recept není můj. Já jen "vyšťourala" starou československou státní normu, posháněla pokud možno autentické suroviny a při dodržení "technologické kázně" vyrobila repliku.

A protože to "bylo ono", s čistým svědomím (před pamětníky i kuchaři studené kuchyně) jsem dala recept a své postřehy k dispozici čtenářům. A ještě poznámka: Výrobce těch slizkých směsí, které nazývají <b>vlašským salátem</b>, bych nejraději donutila, aby si ten svůj vlašák dávali každý den ke svačině. A pěkně dvacet deka bez rohlíku! Možná by to byla cesta k nápravě. Přeji Vám lepší pochutnání - <b>až si vyrobíte svůj vlastní "pravý vlašák" podle našeho návodu</b>.

Ruka trhu, ve kterou věřil profesor V.K. v době svého naivního demokratického kapitalismu nemůže fungovat pokud se spotřebitel nezačne zajímat o kvalitu nakupovaného zboží. Dokud si v koupíte párky ze soji a vody protože stoji 10kč a tamhle baliček vedle těch z masa stojí 15kč a vy se radši nadlabnete hodně a ne dobře, tak se nic měnit nebude.

Paní Laduško, také bych Vás chtěla poprosit o zaslání receptů na e-mail: rach@centrum.cz ....manžel má saláty moc rád, ale je pravda, že je nekupujeme, protože chuťově jsou pod bodem mrazu

Pane Emanuele, jestli říkáte kalkulace na 2,10, tak to bylo za deset deka. Aby to odpovídalo dnešním cenám a výdělkům, násobte deseti a jste na 210 současných Kč za kilo. To by ten vlašák musel být zlatý. Čas nepočítejte, protože to je návod na domácí salát, a ženské čas strávený u plotny v domácnosti nemají komu vyúčtovat.

A pak už jen to, že když jste močil lidem do jídla a máte nutkavou potřebu o tom vykládat, měl byste z toho vyzpovídat farářovi, ten musí držet zpovědní tajemství. Tady se tím chlubit, to opravdu neuděláte dojem na nikoho. Jestli si i do svého vlašáku čuráte, abyste měl autentickou chuť, na kterou jste zvyklý, je to vaše věc. Ale vůbec nikoho to tady nezajímá. Mirka

Dobrý den, paní Olgo a ostatní, kdo máte zájem o původní recepturu feferonkového salátu: Máme ji na našem "sesterském" webu hobbys.cz, přesně na adrese:

<b><a href="http://www.hobbys.cz/receptar-napadu/recepty/#.VH1vhWf4b1U">FEFERONKOVÝ SALÁT</a></b>

<img src="http://www.hobbys.cz/wp-content/uploads/2014/11/6_hobbys_feferonkovy_sa…; width="200">

Jedná se o československou státní normu 50167 Pfeferonový salát a ČSN 50168 Pfeferonový salát se sýrem. Oba jsme zkusili připravit, postřehy jsou v článku. V období před svátky zcela jistě ještě vyzkoušíme další tradiční lahůdky a zkušenosti sdělíme na stránkách jaktak nebo hobbys.cz.

Ještě si dovolím Vás upozornit, že nás najdete také na Facebooku (<b><a href="https://www.facebook.com/jaktak?fref=ts">FACEBOOK JAKTAK.CZ</a></b>, nebo prostě dejte na FB vyhledat Jaktak), kde jsou recepty z jaktak i hobbys sdruženy. Děkujeme za Vaši přízeň. jezzina

Dobrý den paní Koutná, děkujeme za Váš příspěvěk. Vámi "vychytaný" salát je určitě dobrý (jen bych se přimlouvala za obyčejnou doma vyrobenou majonézu ze žloutku a oleje, je hotova hned a výrobní cena je nízká. V těch tatarkách je škrob, chemická dochucovadla, konzervanty - je zbytečné dávat to do jídla k okamžité spotřebě, když si to můžete snadno a mnohem zdravěji udělat doma). Ale k tomu salátu: Víte, smyslem tohoto článku není návod, jak udělat salát, který se bude vlašáku co nejvíc blížit, ale oficiální receptura podle někdejší normy. Podle toho receptu dostanenete přesně takový salát, který se dřív dělal v lahůdkářských výrobnách. Je to skoro směšné přesně odvažovat kousíčky zeleniny, "ždibet" okurky a pár hrášků. Musíte to přesné vážení brát jako zábavu, sport. Výsledek stojí za tu piplačku. Mne (autorka článku) vždycky překvapí, jak málo surovin se do těch salátů podle oficiálních receptur dává, ale nakonec to je přesně takové, jak si člověk pamatuje. Tak to zkuste, a budete-li mít chuť a náladu, napište nám zkušenosti. Máme tu také recept na pravý pařížák (když máte zdroj pařížského salámu) a i jiné. Zachovejte nám přízeň, zdraví jezzina. ;=)

Dobrý den Laduško, mohu tak poprosit o recepty na saláty? Moc děkuji Dáša

Pane Karle, tak jste asi dělal ve výjimečné výrobně, kde se nejelo podle norem. A nebo jak je jinak možné, že jste dělal ve výrobně a neznal normy? Nebo si nakonec myslíte, že ty kopie ČSN, co jsou v článku, co zfalšované? Přeju vám hezký den a míň žluči v krvi. Krista, 68 let, z toho 35 let salátka

Jozef (neověřeno) | Po, 01/04/2016 - 16:37

Obsah článku je pozitívny. Napriek tomu si myslím (a dobre sa pamätám), že za čias zkurveného socializmu, ktorý nás doslova donútil opustiť republiku, produkty, zložky vlašského šalátu (nikdy som nepočul názov vlašák..., netreba prijímať puberťácke "názvy")

Jozef (neověřeno) | Po, 01/04/2016 - 16:37

Obsah článku je pozitívny. Napriek tomu si myslím (a dobre sa pamätám), že za čias zkurveného socializmu, ktorý nás doslova donútil opustiť republiku, produkty, zložky vlašského šalátu (nikdy som nepočul názov vlašák..., netreba prijímať puberťácke "názvy")

Jozef (neověřeno) | Po, 01/04/2016 - 16:44

Pokračovanie:
Nikdy sa nepoužívala "šunková saláma", pretože neexistovala. Bola len šunka. Čo tam komunisti miešali už dnes nezistíme. Takisto " worcester" v tej dobe bol na území ČSR neznámy (zámerne používam ČSR a nie ČSSR, pretože to si vymysleli tí zkurvení komunisti).
Takže sa nedá porovnať dnešný a vtedajší Vlašský šalát, rovnako ako Treskový, Parížsky atď.

milan (neověřeno) | St, 12/17/2014 - 10:50

Bohužel v současné době neznám uzenářský neřkuli lahůdkářský výrobek,který by dosahoval kvality a chuti výrobků před rokem 1989.Je mi to líto a stále se ptám proč?Asi tomu nesvědčí ten náš specifický
Klausův kapitalismus.............

Vítek (neověřeno) | St, 08/12/2015 - 08:31

Už léta vzpomínám na lahodnou chuť vlašáku, když jsem se zastavil v lahůdkách cestou ze základky na Dimitrově náměstí a koupil si 7dkg vlašáku a jeden rohlík. Letos jsem zkusil koupit, zda si připomenu tu chuť, ale nebylo to ono. Včera jsem si udělal kilo salátu dle vašeho receptu a úplně mě to rozsekalo. Dodržel jsem na gram doporučené ingredience a po salátu se dnes slehla zem. Už není :) Výborný recept. Večer jsem dostal od přítelkyně sms " lásko ten salát je úúúúúúúúúúžasný" :) Moc dík.

Dušan (neověřeno) | So, 12/08/2018 - 08:12

Mám tú zelenú knihu" Receptury studených pokrmú" a je pre mňa zdrojom mnohých chutných receptov a spomienok.

Alois Trumpetka (neověřeno) | Út, 03/29/2016 - 17:30

Dával jsem si vlašský ve školní kantýně, SPŠ Mlada Boleslav, v letech 1993-1997. Nevím kdo, jak a podle čeho připravoval, ale chuť byla řekl bych návyková. Mohl se jíst každý den, z papíru nabírat rohlíkem. Od těch dob už jsem takovy vlašák nejedl. Ještě pak v letech 1999-2007, jsem kupoval v potravinach v Kojeticich u Prahy vlašák v kelímku. Vyráběla to myslím firma Lahůdky Krkavec, výrobnu měli někde na Praze-Východ. To bylo nejblíž co jsem ochutnal, jeste vyráběli salat Jánošík a ten byl taky super. Dnešní sajrajty, kyselé, slizke a sněhově bílé házím pi první lžičce do koše. Zkouším koupit vždycky vlašák, ale nedá se to jíst. Ještě mi jednou zachutnal vlašák z výrobny na Mělníku, ale za týden uz byl jinej a samozřejmě na prd. Zkusim si vyrobit vkadtni podle tohoto receptu:-) Diky za něj. ..

Alois Trumpetka (neověřeno) | Čt, 03/31/2016 - 07:09

Tak jsem zkusil vyrobit dle tohoto receptu. Mám pár postřehů. Dodržel jsem zkoro přesně složení, na jedno kilo salátu, nemám tak přesnou váhu, ale to podle mě nevadí až tak moc. Po přípravě je salát opravdu takový trochu hustý, ne moc řídký. Druhý den je salát o poznání lepší, kdyz se odleži, nejlepší myslím třetí den. Majonéza zřidne a chutě se propojí, vzhled a vůně jsou autentické. Chuť se vcelku blíží, tomu co si pamatuji. Každopádně je to mňamka s křupavým rohlíčkem. Neda se to srovnávat s tim, co se dá běžně koupit. V podstatě děláme takovy salát na vánoce, jen je tam navic petržel a cibule a poměr bude trochu jiný. Vyzkoušejte tento recept, doporučuji a dobrou chuť.

Horác (neověřeno) | Ne, 11/08/2015 - 10:42

Salát je neprosto úchvatný. Super!

jirina (neověřeno) | St, 11/27/2013 - 13:40

dobre recepty

eva (neověřeno) | Pá, 04/01/2016 - 13:13

Dobrý deň, šalát som urobila, samozrejme v primeranom pomere každej ingrediencie, presne navážené.
Keď som pridala majonézu, je v nej veľmi málo.Myslím si, že by tá zmes prijala raz toľko tej majonézy. Aj to korenie je trochu veľa ani nie na chuť, ale tých 5 gr. čo som dávala mi úplne sčernal ten šalát.
Všetko som robila v pomere, že som posunula desatinnú čiarku dopredu. a malo by mi vyjsť cca 1 kg šalátu.

zdena (neověřeno) | Ne, 10/26/2014 - 20:46

Kdo si tady vymyslel, že do vlašáku se podle NOREM dával šunkový salám?????V normě 50142 je napsán "salám pro výrobu salátů" a ve výrobním postupu je pod kalkulací napsán!!! PAŘÍŽSKÝ=který nevím jestli se ještě vyrábí!!!ŠUNKOVÝ je v receptuře 50145=Pochoutkový salát...a mezi námi se stejně pařížák nedával dával se VÝROBNÍ,který byl snad ještě lepší.

Anděla Kopova (neověřeno) | Ne, 10/26/2014 - 21:31

Souhlasím s domácím vlašákem ted jsem ho měla celý recept za deset minut na svém novém luxusním Thermomixu a chutnal skvěle není nad domácí majonézu mnam

Langmajer (neověřeno) | Út, 12/23/2014 - 14:55

Takový vlašský salát jako se dělal za socialismu už jsem nikdy nikde nekoupil a saláty co se dělají dnes jsou hnus jako ten nenažranej kapitalismus který nedokáže nic solidního jenom šidit a šidit.

Dana (neověřeno) | Po, 10/27/2014 - 13:48

Vlašák jsem také moc ráda jedla, ale nepamatuji že by tam byli brambory

Langmajer (neověřeno) | Út, 12/23/2014 - 15:03

Už 25 let čekám že konkurence zničí nepoctivé výrobce potravin jak nám při převratu hlásal světový velikán a odborník na ekonomii profesor,doktor Václav KLAUS a ono se nic už asi nestane spíš se bude krást pořád víc a víc.

maxovskej (neověřeno) | Po, 10/27/2014 - 14:53

V dnešní době si žádné saláty nekupuji je to hnus,někdy si koupím rybí salát v majonéze nebo v jogurtu
ale i ten dokážou zkazit tak že je překyselenej tak až to kroutí hubu. Uzenáče jsou někdy slané jako slanečci,v matesech už nenajdete jikry ani mlíčí a ta cena hrůza. Šunkový salám doma rozbalím a pomalu z něho teče voda je mokrý?Šidí nás a krmí blafama a hnusama,kde je ta Májka lahůdkoví vepřoví krém dříve za 2.10 Kč ? To byla pochoutka vinné klobásy, játra ve stříbře? a další vše je to v prrrd.

Laduška (neověřeno) | Po, 10/27/2014 - 16:25

Podařilo se mi uchovat normy salátů z naší výrobny a tak dělám saláty pro svou potřebu doma. Manžel asi před měsícem dostal chut´na feferonkový,když ho viděl prodávat v obchodě, na váhu.Slavnostně si ho naložil na talířek,přiložil k němu 2 křupavé rohlíčky a jal se pochutnávat si. Nepřejte si vidět jeho zklamaný obličej,který se objevil v tu chvíli,kdy spolkl první sousto.Salát ošizený,sýra jen aby se neřeklo,steril.kukuřice asi došla,feferonky byly takové tvrdé a všechno plavalo v ohromném množství oleje.A tak milovník salátů,si v obchodě nekoupí už ani deko. :-(

pisisvor (neověřeno) | So, 12/27/2014 - 14:33

prosím moc o recept na vlašák pokud mohu otravovát mnohokrát děkují

Petr (neověřeno) | Ne, 02/21/2016 - 21:33

Jsem taky jeden z mnoha co jsem vyzkoušel daný vlašák podle receptu a povedl se velice.I ostatní členové rodiny a známí koštovali a říkali vynikající a kde jsem vzal recept.Poskytl jsem informace a doufám že se mě brzo dostane vlašák i z jiných rukou podle stejného receptu.Já dělám plno věcí domácích a hlavně z domácích surovin.To je úplně něco jiného.Zastávám názor není nad to co si vypěstuji a vychovám to si i sním.Já beru markety jako zbytečně zastavěná plocha.

Jarmila (neověřeno) | St, 10/29/2014 - 18:57

díky moc za skvele recepty,taky bych chtela poprosit p.Ladušku o její recepty salatu,alespoň pár dekuju srdečne,jste skvele holky,když jste to zachovali,

jezzina | St, 10/29/2014 - 19:52

Dobrý den, děkujeme za všechny příspěvky a máme radost z Vašeho zájmu o kvalitní recepty. Protože se blíží "gastronomicky exponové období", na stránkách jaktak.cz se objeví víc produktů klasické studené kuchyně vyzkoušených v domácích podmínkách a ze současných surovin. Jako maličký závdavek si dovoluji upozornit na jiný recept - na <b>šunkové závitky v rosolu</b>. Také při jejich výrobě pro účely jaktak.cz měla dozor zkušená "salátka". Prozradila pár grifů, a skutečně to funguje. Závitky podle toho receptu jsou "jako z mlíčáku".
(jez)
Odkaz na <b><a href="http://www.jaktak.cz/jak-pripravit-sunkove-zavitky-v-aspiku-recept.html… ZÁVITKY V ASPIKU</a></b>
<img src="http://jaktak.cz/sites/jaktak.cz/files/imagecache/jaktak-hlavni-obrazek…; width="200">

Vlastimil (neověřeno) | Pá, 10/14/2016 - 19:11

Dneska jsem vytvořil dílo dle staré receptury a musím říct, že je výborný. I když jsem dal místo šunkáče gothaj, který jsem nastrouhal na struhadle. Vlašák jak za starých, dobrých časů.

Emanuel (neověřeno) | Po, 03/16/2015 - 19:29

Libi se mi ta naivita, ale to že sme chodili chcát do beden s naloženým masem když na hajzly bylo ve výrobě daleko, majoneza se dělala z sušených žloutků a nejpodřadnějšího oleje který byl v barelu.... :-D
A ještě víc se mi libí to skuhrani nad cenami v diskuzi, připravte si doma ten Váš poctivý salát pak si spočtěte cenu surovin, připočtěte čas, a to i ten kdy čekáte než budou kobzole, ten čas v hodinách vynásobte minimálně 100kč a pak z toho udělejte Klakulaci na 2,10kčs :-D

Emanuel (neověřeno) | Po, 03/16/2015 - 19:29

Libi se mi ta naivita, ale to že sme chodili chcát do beden s naloženým masem když na hajzly bylo ve výrobě daleko, majoneza se dělala z sušených žloutků a nejpodřadnějšího oleje který byl v barelu.... :-D
A ještě víc se mi libí to skuhrani nad cenami v diskuzi, připravte si doma ten Váš poctivý salát pak si spočtěte cenu surovin, připočtěte čas, a to i ten kdy čekáte než budou kobzole, ten čas v hodinách vynásobte minimálně 100kč a pak z toho udělejte Klakulaci na 2,10kčs :-D

Petr (neověřeno) | Čt, 12/17/2015 - 19:45

Salát podle této normy dělám už víc jak dvacet let. Sice ji nedodržuji přesně ale ničemu to nevadí. Ze začátku jsem všechno poctivě vážil ale teď to dávám "od voka", podle poměru, aby to vypadalo tak jak má, správná mozajka. Hodné záleží na tom, jak se která ingredience nakrájí. Salám dávám Gothaj, ale záleží od kterého řezníka ho koupím, nesmí být kořeněný nebo dokonce s paprikou. Ačkoli možná výsledek není pokaždé úplně stejný, je vždycky luxusní. Kromě salámu je hodně důležitá dobrá majonéza (žádná kupovaná) a správně ochutit (cukr, hořčice, worcester, sůl, pepř).
Dneska se už nedá snad nikde koupit Vlašský, Pařížský nebo Feferonkový salát tak jak byl kdysi. Párkrát jsem to udělal když mě někde padl do oka a dostal jsem na něj chuť ale pak jsem litoval.
Tento dělám 3-4x za rok, vždycky tak 3-5 Kg. Takové množství se u nás nestihne sníst tak podělím známé, moje chyba, vytvořil jsem z některých "závisláky".

Další zajímavé články

Jak udělat sýrovou roládu | recept
Jak udělat sýrovou roládu | recept
Recept na sýrovou roládu, návod na přípravu sýrové rolády a tipy na různé varianty sýrové rolády. Sýrová roláda byla hvězdou studeného domáckého pohoš…
Teď už vám neuteče žádný recept nebo návod.

Všechny nové recepty, sezónní rady, tipy a návody najdete v pravidelném JakTak zpravodaji ve své e-mailové schránce. ZDARMA.