Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udržovat dřevěný zahradní nábytek

Dřevěný zahradní nábytek skvěle doplňuje jakoukoli zahradu. Je krásný, elegantní a pohodlný. Ale aby nám vydržel svěží déle než jednu sezonu, je potřeba dodržovat několik jednoduchých rad.

Co je potřeba

dřevěný zahradní nábytek

1
Koupě zahradního nábytku V létě velké teplo, v zimě sníh, mráz a spousta vlhkosti. To jsou podmínky našeho klimatického pásu. Dřevo je ale materiál přírodní a bez náležité údržby nebude tomuto obtížnému prostředí odolávat dlouho. A s pravidelnou péčí o dřevěný zahradní nábytek je nejlepší začít už po nákupu. Dřevěný zahradní nábytek přinesený z obchodu je s největší pravděpodobností mořený a natřený olejem. Přesto neuškodí ho ihned po příchodu domů zbrousit a důkladně natřít mořidlem. Používáme čistý plochý štětec a tahy skládáme odshora dolů. Po zaschnutí použijeme ještě speciální regenerační olej na dřevo.
2
Vhodné místo pro dřevěný zahradní nábytek Celý den na přímém slunci nebo dešti, v noci pokropený rosou. Jestliže jste byli dodnes na takovýto režim u svého nábytku zvyklí, zapomeňte na to. Zvlášť při očekávaném dešti je nutné přenést dřevěný zahradní nábytek pod střechu, alespoň do zahradního altánu. Polstrování odepneme a odneseme domů, aby nenavlhlo, stůl překryjeme plastovou fólií.
3
Skvrny a škrábance Skvrny a další znečištění je dobré omýt ihned, jakmile si jich všimnete. Použijte kuchyňskou houbičku a vodu s přídavkem saponátu. Použít můžete i speciální čistící prostředky, které navíc dřevo oživí. Po aplikaci ale nezapomeňte místo omýt ještě čistou vodou a dobře osušit. Na nevzhledné škrábance použijte brusnou houbičku o zrnitosti 180 – 220 a povrch jemně přebruste. Ošetření doplňte ještě přetřením mořidlem.
4
Zimování zahradního nábytku Před i po sezóně ošetřete dřevěný nábytek mořidly a regeneračními oleji. Teakový olej je olej pro ochranu zahradního nábytku z teakového dřeva. I když se někteří výrobci dušují, že jejich výrobky snesou i hluboké mrazy a tlusté pokrývky sněhu, nevěřte jim. Pouze pokud vlastníte nábytek např. z extrémně odolného teakového dřeva, můžete si dovolit ponechat ho venku po celý rok. V opačném případě najděte nejlépe suchý sklep nebo garáž a stoly a židle přeneste dovnitř před prvním sněhovým popraškem. Vše zakryjte papírem nebo textilií. Nepoužívejte plastové fólie, pod kterými se drží vlhkost a s ní i nejrůznější plísně a hniloba.
Autor: notburga | Zobrazit autorská práva

Foto: Sara Lambie; zdroj: sxc.hu
Foto: Hidden; zdroj: sxc.hu

Hodnocení
Karla Tomášková (neověřeno) | St, 07/17/2019 - 05:12

Škoda, že jsem na tenhle článek nenarazil dřív. Kdybych totiž věděl, jak se o náš zahradní nábytek pořádně starat, tak by určitě nevypadal tak strašně, jako vypadá teď. No nic, asi už je čas na nákup nového. Rád bych nějaký trochu originálnější, než to, co má na zahradě nebo terase každý. V tomto ohledu mě teď pár týdnů zpátky dost zaujaly lavice a stolky, které měli na zahrádce v jedné restauraci, ve které jsem byl. Nedalo mi to a musel jsem se zeptat, kde se něco takového dá sehnat. Prý u http://www.dublino.cz/

Franta (neověřeno) | Po, 05/06/2019 - 07:26

Super článek. My máme taky dřevěný zahradní nábytek. Kupovali jsme ho letos z https://www.zahradni-dreveny-nabytek.cz/ , takže je ještě pěkný, ale je mi jasný, že po zimě bude nějakou menší údržbu potřebovat, aby vypadal pořád dobře.

Kamil Valášek (neověřeno) | Pá, 02/15/2019 - 07:58

Je pravda, že aby zahradní nábytek opravdu něco vydržel, tak je potřeba o něj i náležitě pečovat. My už například máme na zahradě několik let nábytek z teakového dřeva a pořád vypadá jako nový. Myslím si, že za to může právě to, že se o něj pravidelně starám. :-)

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
V posledních letech začíná na našich zahradách nahrazovat nevzhledné plastové stoly a židle nábytek tmavě medové barvy z tvrdého dřeva. Jde o dřevo te…