Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udržovat dřevěný zahradní nábytek

Dřevěný zahradní nábytek skvěle doplňuje jakoukoli zahradu. Je krásný, elegantní a pohodlný. Ale aby nám vydržel svěží déle než jednu sezonu, je potřeba dodržovat několik jednoduchých rad.

Co je potřeba

dřevěný zahradní nábytek

1
Koupě zahradního nábytku V létě velké teplo, v zimě sníh, mráz a spousta vlhkosti. To jsou podmínky našeho klimatického pásu. Dřevo je ale materiál přírodní a bez náležité údržby nebude tomuto obtížnému prostředí odolávat dlouho. A s pravidelnou péčí o dřevěný zahradní nábytek je nejlepší začít už po nákupu. Dřevěný zahradní nábytek přinesený z obchodu je s největší pravděpodobností mořený a natřený olejem. Přesto neuškodí ho ihned po příchodu domů zbrousit a důkladně natřít mořidlem. Používáme čistý plochý štětec a tahy skládáme odshora dolů. Po zaschnutí použijeme ještě speciální regenerační olej na dřevo.
2
Vhodné místo pro dřevěný zahradní nábytek Celý den na přímém slunci nebo dešti, v noci pokropený rosou. Jestliže jste byli dodnes na takovýto režim u svého nábytku zvyklí, zapomeňte na to. Zvlášť při očekávaném dešti je nutné přenést dřevěný zahradní nábytek pod střechu, alespoň do zahradního altánu. Polstrování odepneme a odneseme domů, aby nenavlhlo, stůl překryjeme plastovou fólií.
3
Skvrny a škrábance Skvrny a další znečištění je dobré omýt ihned, jakmile si jich všimnete. Použijte kuchyňskou houbičku a vodu s přídavkem saponátu. Použít můžete i speciální čistící prostředky, které navíc dřevo oživí. Po aplikaci ale nezapomeňte místo omýt ještě čistou vodou a dobře osušit. Na nevzhledné škrábance použijte brusnou houbičku o zrnitosti 180 – 220 a povrch jemně přebruste. Ošetření doplňte ještě přetřením mořidlem.
4
Zimování zahradního nábytku Před i po sezóně ošetřete dřevěný nábytek mořidly a regeneračními oleji. Teakový olej je olej pro ochranu zahradního nábytku z teakového dřeva. I když se někteří výrobci dušují, že jejich výrobky snesou i hluboké mrazy a tlusté pokrývky sněhu, nevěřte jim. Pouze pokud vlastníte nábytek např. z extrémně odolného teakového dřeva, můžete si dovolit ponechat ho venku po celý rok. V opačném případě najděte nejlépe suchý sklep nebo garáž a stoly a židle přeneste dovnitř před prvním sněhovým popraškem. Vše zakryjte papírem nebo textilií. Nepoužívejte plastové fólie, pod kterými se drží vlhkost a s ní i nejrůznější plísně a hniloba.
Autor: notburga | Zobrazit autorská práva

Foto: Sara Lambie; zdroj: sxc.hu
Foto: Hidden; zdroj: sxc.hu

Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak na teakový zahradní nábytek
Jak upéct kokosové sušenky | recept
Jak vyrobit vánoční dekorace