Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udržovat kolo | rady

Jak udržovat kolo | rady. Cyklistická sezóna pomalu ale jistě s příchodem babího léta končí. Svá kola budete uklízet a namísto nich budete připravovat lyže nebo snowboard pro nadcházející zimu. Abyste si užili dobrý pocit z jízdy na kole i příští rok, je potřeba jej udržovat. Jak na základní údržbu kola vám poradí následující řádky.

Diskuze k článku

Přidat komentář

Dobrý den.
Až při jízdě píchnete, tak si nafukování kola pumpičkou velice rychle představíte, protože ten kompresor s sebou jistě na kole nikdo normální nevozí :) . Já s sebou vozím ruční duální pumpičku na duše a tlumiče. A dnes už vlastně ani nepoužívám dílenskou pumpu, všechna svá kola a tlumiče (včetně teleskopické sedlovky) hustím už asi 3 roky tou duálkou. Dokonce s ní nahazuji i bezdušové pláště, což prý s ruční pumpičkou nejde :) Je sice o trochu větší a těžší než takové ty ultralehké, co se vejdou do kapsičky u dresu, ale v pohodě se vejde do boční kapsy u batohu, je odolná, dobře se s ní manipuluje, a hlavně zvládne na kole opravdu veškeré huštění. A ani s ní není při huštění moc práce, jak se mi snažili někteří cyklisté namluvit. Pro představu: 26"/2,5" bezdušový plášť nafouknu včetně prvotního nahození naplno (36 psi) za 2-3 minuty, a 29"/2,35" do 3,5 minuty. A i cena je velice slušná, pohybuje se běžně kolem 1000-1200 Kč, a právě teď jsem ji viděl ve dvou e-shopech v akci za 800 Kč. Odkaz ani model uvádět nebudu, aby to nebylo považováno za spam, ale ono podobných na českém trhu zas tak moc není, takže si ji případně každý zájemce jistě najde sám, když uvedu aspoň výrobce: BBB.

Tomáš I. (neověřeno) | So, 09/11/2021 - 23:30

Dobrý den.
Nejběžnější typy ventilků na kolech nejsou dva, ale tři: autoventilek (AV, používá se hlavně na levných, podle mě ne moc kvalitních ráfcích), Dunlop (DV, používá se převážně na krosových a nejlevnějších starších silničních ráfcích) a galuskový (SV, Presta, používá se prakticky na všech kvalitních ráfcích). Ještě se můžeme setkat se čtvrtým typem - Regina ventilkem (RV), ale ten se používá prakticky jen na italských silničních ráfcích, a to dnes už spíš jen výjimečně, Italové už většinou taky přešli na Prestu.

K té výměně řetězu: pokud člověk není úplně levý nebo líný, tak na to vůbec není potřeba odborný servis. Stačí na to nýtovačka (už léta nýtuji řetězy levnou nýtovačkou za dvě stovky, párkrát jsem použil v nouzi v terénu i tu v multiklíči) a pár minut času.
Pro začínající cyklisty: ze svých vlastních zkušeností vřele doporučuju si tu nytovačku pořídit, a vozit ji s sebou. Když přetrhnete řetěz X kilometrů od domova, dali byste za ni možná i půl princezny a království :) A přesto, že je to jednoduché, pro ty, kdo nikdy řetěz na kole nenýtovali, by bylo dobré si to napoprvé vyzkoušet na nějakém starém řetězu.

S pozdravem, Tomáš.

Další zajímavé články

Jak připravit jízdní kolo na sezónu
Jak připravit jízdní kolo na sezónu | rady a tipy. Jaro se blíží a s ním i první vyjížďky na kole. Ať už bicykl používáte jen pro přepravu do práce, n…
Jak vybrat zámek na kolo | rady
Jak vybrat zámek na kolo | rady. Před výběrem zámku na kolo si musíte ujasnit, kolik kol chcete zamykat a jak by tedy měl být zámek dlouhý, zda chcete…
Jak vybrat cyklistické brýle | rady
Jak vybrat cyklistické brýle | rady. Cyklistické brýle nejsou pouze praktickou pomůckou ve chvílích, když svítí sluníčko, ale také vaše oči ochrání př…
Jak zazimovat jízdní kolo | rady
Jak zazimovat jízdní kolo | rady. Jízdní kolo s příchodem chladného počasí většina z nás odloží do kůlny nebo sklepa. Obvykle tak, jak jsme na něm jel…