Co je potřeba

  • hadřík
  • voda
  • kartáček
  • speciální roztok na řetěz
  • mazadlo
  • pumpička
  • případně měrka
  • manometr a náhradní pláště
1

Dohuštění kola a kontrola plášťů

Nejdříve kolo dohustíme, a to buď „od oka“, nebo použijeme manometr. Jeho použití se vyplatí tehdy, pokud se rozhodnete následovat instrukce týkající se dohuštění od výrobce. Ten zpravidla na pláštích uvádí rozpětí vhodného tlaku. Poté zkontrolujeme, zda nejsou pláště poškozené či neobsahují trhliny, apod. V případě, že něco takového objevíme, nebo zjistíme, že se z povrchu ztrácí vzorek, čili že jsou pláště „ojeté“, potom je necháme vyměnit.

2

Kontrola řetězu

Staré vrstvy oleje vytváří na řetězu „krustu“, která brání plynulé jízdě. Proto tedy očistěte řetěz kartáčkem a speciálním roztokem na odmaštění. Následně ho vysušte hadříkem a znovu namažte mazadlem, které je přímo určené na řetěz. Stav řetězu se také kontroluje měrkou, což je nástroj, který slouží k rozpoznání toho, zda řetěz není příliš vytahaný.

3

Brzdy

S kotoučovými brzdami se vyplatí zajet do servisu, ale s klasickými ráfkovými si poradíte sami. Nejdříve se zaměřte na opotřebování brzdových špalků. Na špalku musí být viditelná linka, jinak je čas ho vyměnit. Pokud brzdy správně fungují, měly by být sjeté na obou stranách stejně. Zkontrolujte také stav brzdových lanek, zda se nerozplétají a zda nejsou vyschlá. Suchá lanka promažte například olejem. Celkovou funkčnost brzd vyzkoušejte vždy před jízdou.

4

Odrazky a světla

Na ně se často zapomíná. Absence světel či odrazek zdánlivě nesnižuje komfort z jízdy, ale tyto komponenty jsou nezbytnou součástí dobře vybaveného kola, díky kterému bude Vaše jízda bezpečná. Ověřte si tedy, že jsou v pořádku.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (1 vote)