Přejít k hlavnímu obsahu

Jak uvařit hráškovou polévku s bylinami

21. Leden 2015

knjbkj

Polévka Vás vyjde na 4 porce

Co je potřeba

300 g mrazeného hrášku
500 ml zeleninového vývaru
100 ml tučné smetany na vaření (40 % tuku)
1 velkou cibuli
1 svazek čerstvé petržele
1 svazek čerstvé máty
2 lžíce olivového oleje
sůl
pepř
2 lžíce másla
bagetky

1

Oloupeme cibuli a nakrájíme si ji na jemno. V hrnci si rozpálíme olivový olej a opečeme na něm cibulku lehce do zlatova. Přidáme do hrnce mražený hrášek, promícháváme ho a necháme ho chvíli prohřát.

To celé zalijeme vodou a necháme vařit. Přidáme 1-2 kostek bujónu a necháme vařit. (Můžeme přidat prolisovaný česnek, ale já ho nedávám - občas přidám trošku sušeného česneku, či medvědího sušeného česneku).

Až je hrášek uvařený, rozmixujeme ho pomocí tyčového mixéru, aby polévka byla jemná, ale místy v ní necháme kousky hrášku. Zahustíme pomocí připravené jíšky - rozkvedlaná mouka ve vodě, a zalijeme tím naši vroucí polévku, necháme povařit, aby se nám mouka dobře rozpustila.

Zjemníme smetanou s vysokým obsahem tuku. Dochutíme solí a pepřem, přidáme nasekanou petržel a mátu. Do polévky přidáme lžičku másla a máme hotovou hráškovou krémovou polévku.

Ideální je k polévce servírovat bagetky s máslíčkem. Dáme máslo do hrníčku a necháme ho rozpustit v mikrovlnce, na jemno si nasekáme petržel a mátu. To vše vložíme do másla a zamícháme. Bagetky si nakrájíme na kolečka a touto máslovou směsí je potíráme, vložíme je na chvílku do trouby cca na 160 C. Křupavé bagetky potom servírujeme s hráškovou krémovou polévkou. Nechte si chutnat! :)

Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články