Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat autorádio

03. Červenec 2013

Autorádio dokáže být příjemným společníkem na cestách, který pomáhá navodit dobrou náladu, udržuje pozornost při jízdě a je také zdrojem důležitých a pro řidiče přínosných informací. Mohlo by se zdát, že výběr autorádia je složitý, ale není tomu tak, pokud se budete držet několika málo vodítek. Vyberte si podle tohoto návodu autorádio levně a účelně.

1

Kupte si takové rádio do auta, které se velikostně bude hodit do vašeho automobilu. Na výběr máte ze dvou parametrů – 1-DINová a 2-DINová rádia. 1-DINová rádia jsou nejvíce rozšířená a jednotlivé modely se od sebe odlišují ponejvíce výbavou. 2-DINová rádia jsou moderní rádia s dotykovým displejem, přehrávačem DVD, Bluetooth pro handsfree, USB vstupem, GPS navigací a slotem na paměťové karty.

2

Lidé si autorádio často vybírají podle výkonu, avšak ten by neměl být tím nejdůležitějším parametrem. Autorádia se ponejvíce vyrábí s výkonem 4x50W anebo 4x45W.

3

Autorádio vybírejte podle možností přehrávání. Zajímejte se, zda přehrává pouze CD nebo DVD. S jakým formátem si autorádio poradí – přehraje MP3, DivX, WMA, má FM anebo FN/AM. Má tuner RDS na zobrazení stanic i paměť na stanice? To všechno je pro výběr autorádia důležité.

4

Základním parametrem dnešních autorádií je displej. Displej můžete ovládat dotykem anebo tlačítky. Displeje jsou různobarevně podsvícené. Některé displeje nabízí hned celou škálu barev (bílá, zelená, žlutá, oranžová, červená a modrá). Vyberte si takové autorádio, které vám bude se svým displejem ladit s palubní deskou a jehož displej bude dobře čitelný.

5

Velice důležitým prvkem je ochrana autorádia, které slouží ke snížení rizik spojených s vloupáním a krádežemi automobilů. Pokud chcete snížit riziko vykradení auta, kupte si odnímatelné autorádio. Při nákupu autorádia se ptejte, zda je rádio odolné vůči otřesům. Jistě také oceníte autorádia, která mají dálkové ovládání, protože si je můžete připevnit na volant.

6

Při výběru autorádia se nezapomeňte informovat o vstupech. V současné době existují autorádia s USB vstupem, Bluetooth anebo také slotem na paměťové karty. Díky USB vstupu si můžete na autorádio napojit svůj iPod/iPhone. S větším počtem výstupů pak na autorádio můžete připojit subwoofer, nebo zesilovač pro zkvalitnění zvuku. Vyberte si pak takové autorádio, jehož vstupy vskutku využijete.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak vybrat odšťavňovač
Obrázek není k dispozici
Jak vybrat krbové nářadí
Obrázek není k dispozici
Jak vybrat pařeniště na zahradu
Obrázek není k dispozici
Jak vybrat škrabadlo pro kočku
Obrázek není k dispozici
Jak vybrat remosku