Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat bazénový vysavač

Pořízení bazénového vysavače výrazně přispěje k čistotě, průzračnosti a celkovému zlepšení kvality bazénové vody. Bazénový vysavač vyčistí nečistoty z hůře přístupných míst v bazénu, ve kterých se mohou tvořit řasy, zachytí i velmi jemné nečistoty, zárodky řas a mikroorganismů, a tak ušetří peníze, které byste museli vynaložit na řešení potíží se vznikem řas a na chemické přípravky. Nejsou to jen hygienické důvody, které vedou ke koupi bazénového vysavače. Na rozdíl od klasické filtrace je bazénový vysavač spolehlivým bazénovým příslušenstvím pro zachycování mechanických nečistot, jakými jsou například vlasy, písek, sponky do vlasů nebo gumičky.

1
Posuďte nároky na čištění bazénuVšimněte si, zda vás bazén hromadí hodně listů ze stromů či jiné nečistoty, a určete, jaký druh nečistot se zachycuje na stěnách bazénu. Identifikace druhů nečistot vám může při nákupu vhodného bazénového vysavače také pomoci.
2
Zvažte podle velikosti bazénu manuální nebo automatické čištěníPokud máte větší bazén, jeho čištění s mechanickým bazénovým vysavačem vám zabere hodně času a energie. Také proto se u bazénových vysavačů objevuje údaj, pro jak velký bazén je bazénový vysavač vhodný. Tuto informaci nepřehlížejte.
3
Zvažte možnost ručního bazénového vysavačePro odstraňování špíny, listí a jiných nečistot v bazénu může postačit ruční bazénový vysavač. Tento typ bazénových vysavačů je nejlevnější, pohybuje se v řádech stokorun. Manuální volba umožňuje dohlížet na čištění bazénu. Nevýhodou ručního bazénového vysavače jsou nároky na váš čas – vyžadují obsluhu. Limitujícím faktorem je většinou také délka bazénové hadice. Ruční bazénové vysavače při vysávání nečistot z bazénu využívají sací síly filtračního systému pískové filtrace, proto se připojují přes skimmer (sběrač nečistot, který odvádí znečištěnou bazénovou vodu do filtrace).
4
Nasaďte cenově přístupnou poloautomatikuPoloautomatický bazénový vysavač se dokáže na dně bazénu pohybovat samostatně, proto je mnohem komfortnější než vysavač mechanický. Jak to funguje? Membrána rozkmitá hubici ke krouživému pohybu a sací hlava se tak po dně bazénu pohybuje sama. Stejně jako ten ruční i poloautomatický bazénový vysavač využívá sací síly filtračního systému přes membránu, odsáté nečistoty jsou zachytávány ve filtrační nádobě. Instalace poloautomatického vysavače je rychlá a snadná, stačí se napojit na pískovou filtraci. Také cena poloautomatického bazénového vysavače je příznivá pro rodinnou peněženku. Pořízení přístroje vyjde na 5 až 15 tisíc korun.
5
Nejnáročnější vyberou automatikuPlně automatický bazénový vysavač je pokročilé zařízení nezávislé na filtraci (má totiž vlastní pohon, čerpadlo a filtr), pro jeho obsluhu není vyžadována vaše pozornost. Velmi usnadní vaší práci a zaručí pravidelné čištění bazénu. Na vysavači umístěné senzory hodnotí stav povrchu bazénu a volí si potřebný režim čištění. K automatickému bazénovému vysavači se u dražších modelů přikládá i dálkové ovládání, můžete tak bazénového robota ovládat ručně, nebo jej přepnout na automatický režim čištění. Automatický vysavač do bazénu lze třeba nastavit na noční čištění, a tak si každé ráno můžete užít průzračně čistou vodu. Za luxus si ale připlatíte. Cena za pořízení bazénového robota se může ale vyšplhat i ke 200 000 korun.
6
Shromážděte o bazénových vysavačích informacePodle velikosti bazénu, druhu vyskytujících se nečistot a stanoveném rozpočtu jste nyní schopni vybrat typ bazénového vysavače (plně automatický, poloautomatický nebo mechanický bazénový vysavač). Nechte si poradit od prodejce a porovnat rozdíly mezi vytipovanými vysavači do bazénu. Dobrým ukazatelem při výběru vysavače do bazénu mohou být uživatelské recenze, odborná rada osvědčeného prodejce je ale mnohdy nad zlato.
Bazenyshop.cz – Vše pro Váš bazén. Pomůcky pro čištění vody v bazénu a bazénové vysavače se vyplatí vybrat u osvědčeného prodejce s kvalitními referencemi od zákazníků. Navštivte specializovaný internetový obchod Bazenyshop.cz a přesvědčte se sami.
Autor: chorche | Zobrazit autorská práva

Foto: ilustrační, zdroj: www.bazenyshop.cz, na snímku čistící sada INTEX Delux

Hodnocení
Petr (neověřeno) | Čt, 10/13/2016 - 13:50

Poloautomatický? To je jaký? Chceme na dalsí sezonu kupovat, letos uz jsme to nestihli

Romannn (neověřeno) | Út, 10/11/2016 - 15:06

Vysavac uz máme delsí dobu, máme poloautomatický a musím říct, že to usetrí spoustu práce.

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Vrtací kladiva jsou nezbytným vybavením každého kutila, každé stavební nebo elektrikářské firmy, ale také těch, kteří si rádi provádějí rekonstrukce p…
Obrázek není k dispozici
Jelikož jde doba stále dopředu, tak se zvyšují i požadavky na televize. Běžné televize už nikoho nezaujmou, moderní jsou 3D televize. Pokud televizi s…
Obrázek není k dispozici
Každá rodina již dnes vlastní mnoho technických zařízení, která usnadňují život. Od neodmyslitelných ledniček, praček, myček, sušiček, sporáků, mikrov…
Obrázek není k dispozici
VHS rekordéry nahradily mnohem modernější DVD rekordéry, díky kterým si můžete nahrát film anebo pořad, který jste propásli anebo který vás zaujal. V…