Co je potřeba

peníze
čas

1

Nejprve myslete na možnosti umístění centrálního vysavače a příslušných trubek. Systém centrálního vysávání je bezesporu výhodnější instalovat při samotné stavbě rodinného domu či administrativní budovy. Pokud se tak nestalo, neklesejte na mysli. Kvalifikovaní pracovníci jsou schopni obvykle bezplatně pro dodatečnou instalaci centrálního vysavače najít řešení a využít například nefunkční komín či jiné části domu, kde se již nějaké rozvody nacházejí. Pamatujme, že centrální vysavač je robustní, instalujeme jej na zeď, nejčastěji do sklepa, garáže či technické místnosti s možností odvětrávání.

2

Výhodou centrálního vysávání je, že nepotřebujete vytahovat vysavač, stačí jen trubka, kterou zapojíte do otvoru ve zdi. Promyslete si proto, kolik zásuvek a kde tyto zásuvky na centrální vysávání budete v domě potřebovat. Podle počtu zásuvek a délky potrubí vybíráme samotný centrální vysavač podle jeho sacího výkonu.

3

Na řadě je porovnání značek a cen. Průměrná cena centrálního vysavače pro domácí využití se pohybuje v rozpětí od 15 do 35 tisíc korun. Rozdíly najdeme především ve výkonu a inovacích, jako je plynulá regulace výkonu, typ a vlastnosti filtrů, povrchová úprava. Přičtěte cenu příslušenství tři až pět tisíc korun, rozvody ve stejné výši a nezapomeňte také na dopravu a případnou cenu instalace. Montáž systému centrálního vysávání si můžete udělat rovněž i svépomocí. Nejrozšířenějšími značkami jsou Beam Elektrolux, Husky, DuoVac, Disan, Serenity, Mundo či Alex Aspir a kanadský CycloVac.

4

Prodejci centrálních vysavačů se odlišují také nabídkou poskytovaných garancí a záruk. Před nákupem se proto pečlivě informujte na délku záruky centrálního vysavače (obvykle 5 let, někdy i doživotní záruka), délku záruky na příslušenství centrálního vysavače (ta trvá obvykle 2 až 5 let) - jako jsou sací hadice, podlahové hubice nebo zásuvky. Informujte se, jakou péči jako zákazníkovi vám dodavatel centrálního vysavače poskytne včetně montáže či pozáručního servisu.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.5
Average: 4.5 (2 votes)