Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat dobré pivo v Německu

22. Prosinec 2013

Německé pivovarnictví má dlouholetou tradici, stejně asi jako v Čechách. Zejména Bavorsko je známé pivovarnickou tradicí a dobrými pivy, která snesou nejpřísnější měřítka i nejlepších znalců piva. Pro všechny milovníky tohoto zlatavého lahodného moku z celého Německa, ale i z okolních zemí, je svátkem Oktoberfest, pořádaný vždy na podzim v Mnichově. Je to tradiční pivní slavnost, kdy máte možnost ochutnat a vybrat si pivo podle svého gusta.

1
Proslulost v celém světě si získala známá pšeničná piva „weizenbier“, silná piva typu „bock“, „pilsbier“ a další, která najdete i na e-shopech. Zde si můžete objednat piva z mnichovských pivovarů Franziskaner, Paulaner nebo piva Schneider weisse a Maisel´s weisse.
2
K výborným německým pivům patří pivo nazývané Weisbier, neboli Hefe-weisenbier. Jedná se o svrchně kvašená piva vařená z pšeničných sladů na různé způsoby. Výsledkem je velký výběr piv tmavých, světlých, polotmavých, nakouřených a dále piv s různými příchutěmi i bez příchutí.
3
Zajímavým pivem je Marzen z nakouřeného sladu z města Bamberg. Toto pivo obsahuje 5,1% alkoholu, je polotmavé barvy a kouřovou podstatu pocítíte při prvním doušku. Výroba spočívá v uzení ječmenného sladu a následném míchání s jinými slady. Je to pivo, které rozděluje lidi na dvě skupiny. Buď si jej zamilujete, nebo se stanete jeho odpůrci.
4
Známou německou značkou je Beck´s, která má ve svém portfoliu jak běžná piva, tak také piva smíchaná s ovocnými šťávami. Jedním z nich je pomerančové pivo smíchané z poloviny světlého piva a z poloviny pomerančové šťávy. Pivo se vaří v Brémách a na českém trhu jej seženete jen obtížně.
5
V Berlíně můžete zakoupit místní pšeničná piva Berliner Weisse, osahující 30% pšenice. Má nízký obsah alkoholu, nakyslou chuť a je velmi osvěžující. V poslední době se podřizuje módnímu trendu a míchá se s různými příchutěmi, takže si můžete vybrat pivo malinové, jahodové, citronové, mátové či další.
Klíčová slova: pivo Německo Bavorsko
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici