Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat helmu na lyže

Helma patří k základní lyžařské výbavě, bez níž byste na svah neměli v žádném případě vyrazit. Helma na lyže vám totiž může zachránit život. Nutno však říct, že na trhu je tolik různých přileb, že se vám může zdát jejich výběr velice složitý. Víte, čím se řídit při výběru lyžařské helmy řídit?

1
Podle čeho vybírat svou helmu na lyže? Kupte si pouze takovou přilbu, která má atest dle všech platných norem ČSN EU. Jen taková helma vám totiž může zajistit skutečnou bezpečnost. Takové přilby mají pak štítky s označením bezpečnosti EN 1077.
2
Helmu na lyže vybírejte také podle obvodu a tvaru hlavy. Přilbu si vždy vyzkoušejte, musí vám na hlavě vždy dobře sedět, nesmí se na hlavě hýbat, ale zároveň také nesmí nikde tlačit a dřít. Vybírejte si takové přilby, které mají možnost nastavení obvodu hlavy.
3
Při výběru helmy na lyže si všímejte konstrukce a materiálů, z nichž byla přilba vyrobena a jež významně ovlivňují její kvalitu, životnost, bezpečnost i komfort. Nejlepší jsou takové helmy, které kryjí i uši a jsou tzv. celoskeletové. Helma nesmí odkrývat čelo (mezi obočím a čelem by měl být dvoucentimetrový prostor).
4
Prohlédněte si také upínací prvky, s nimiž se musí dobře manipulovat a zároveň musí být stabilní a pevné. Zapínání musí být jednoduše ovladatelné jednou rukou. Pouze tak vám upínání může zajistit potřebnou bezpečnost.
5
Helmu na lyže vybírejte i podle váhy, nesmí být příliš těžká, protože to by již nebylo příjemné a pohodlné. Váha přilby se přitom liší podle typu i značky. Příliš těžké přilby přetěžují krční páteř.
6
Je důležité, abyste věděli, pro jaký styl lyžování přilbu chcete, protože i to ovlivňuje volbu helmy na lyže.
7
Při výběru helmy nepodceňujte odvětrávací průchody, jsou důležité (čím více prodyšné, tím lépe).
8
Helmu zkoušejte ideálně i s lyžařskými brýlemi. Proč? Ne každé brýle jsou kompatibilní s každou přilbou. Dokonce ani stejná značka kompatibilitu nezaručuje.
9
Helmy na lyže si vybírejte také podle toho, zda jste muž, žena anebo dítě. Na design a cenu se dívejte až nakonec. Nejlevnější helmu na lyže můžete pořídit již od 500 korun, ty kvalitnější stojí 800 korun a více. Dámské a pánské helmy na lyže se mezi sebou cenově příliš neliší. Na trhu máte možnost koupit tyto lyžařské helmy již za 1000 korun, ale také i za 4 000 korun (což jsou helmy již pro profesionální lyžaře) a mají ty nejlepší vlastnosti.
Autor: chorche | Zobrazit autorská práva

Foto lyžařské helmy: Andrew Peat, ID: 484863, sxc.hu

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici