Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat krbová kamna

06. Říjen 2016

Plánujete nákup krbových kamen? Rozhodně to není tak snadné, jak se může na první pohled zdát. Roli při výběru krbových kamen totiž hraje hned několik faktorů, které je nutné si před samotnou koupí uvědomit. Teprve poté lze vybírat z nabízených typů a designů krbových kamen. Pojďme se společně podívat na to, jak vhodná krbová kamna vybrat. Pár tipů se může hodit.

1

Hlavním kritériem by měl být rozhodně výkon krbových kamen. Samozřejmě platí, že do starších domů patří výkon co možná největší, zatímco do kvalitně izolovaných novostaveb můžeme v tomto ohledu ze svých nároků výrazně slevit, jelikož budou snadno vyhovovat i kamna s menším výkonem. Pro orientaci v tomto ohledu se dá počítat s tím, že výkon 1 kW pohodlně vyhřeje 40 metrů krychlových v izolovaném domě. Rozhodně se nevyplatí kupovat zbytečně vysoký výkon, jelikož poté budete mít ve svém domě výrazně přetopeno.

2

Druhým kritériem při výběru krbových kamen je také to, ujasnit si, čím vlastně budeme chtít topit. Ačkoliv je tím nejčastějším materiálem samozřejmě dřevo. Ale jak už to bývá, není dřevo jako dřevo. V tomto ohledu nejvíce vyhovuje kvalitní a suché tvrdé dřevo nebo ekobrikety. Na rozdíl od ostatních případů tvrdé suché dřevo a ekobrikety lépe hoří, ale samozřejmě také nevydávají nepříjemný černý kouř, který je typický pro špatně usušená dřeva. Na trhu jsou k dostání také krbová kamna na spalování uhlí a uhelných briket, ta však bývají rychle zanášená a špinavá a je třeba je častěji čistit.

3

Třetím a neméně důležitým kritériem je rozhodnutí, zda krbovými kamny chcete vytápět pouze jednu místnost – poté vám stačí pouze obyčejná krbová kamna, nebo jimi chcete vytápět celý byt nebo dům – v tomto případě je třeba pořídit krbová kamna s teplovodním výměníkem, která je možno připojit na rozvod tepla.

4

Pokud máte jasno, nezbývá tedy než přejít k té nejpohodlnější části, a to vybrání rozměrů a velikostí. V tomto ohledu nejsou žádná jasně daná pravidla a záleží tak na vkusu každého z vás. S rozměry samozřejmě souvisí rozměry dřeva, ale to na každé pile dodávají v různých velikostech, takže nemusíte mít obavy, ani pokud koupíte skutečně malá krbová kamna.
A při výběru krbových kamen také věnujte velkou pozornost průměru kouřovodu kamen, který musí odpovídat průměru vašeho komínu.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak správně vybrat úhlovou brusku
Jak vybrat správnou matraci | rady
Jak vybrat krbové nářadí | rady
Jak vybrat kuchyňskou váhu