Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat kuchyňský nůž | rady

Jak vybrat kuchyňský nůž | rady. Baví Vás vaření a chcete si dopřát kvalitní vybavení? Nebo prostě vaříte často a chcete si práci v kuchyni ulehčit? Ať tak nebo onak, základem by měl být kvalitní nůž. Krájení všemožných surovin je v kuchyni nezbytné a právě dobrý nůž může tuto práci hodně usnadnit. A navíc s kvalitním nožem je menší šance, že se pořežete, než s levným výrobkem, na který musíte víc tlačit a čepel pak snadno skončí jinde, než kde jste si představovali.

Co je potřeba

• Nešetřit – kvalitní nůž za pár korun prostě neseženete
• Promyslet na co jej nejvíc potřebujete
• Správně skladovat i brousit

1

Typ nože

Ze všeho nejdřív si musíte promyslet, jaký nůž chcete. Jestli na pečivo, na zeleninu, na vykosťování nebo na běžné krájení masa a dalších přísad do jídla. Například na krájení ovoce se hodí keramické nože, které nejlépe zachovají důležité vitamíny a ovoce nerozmačkají. Na pečivo jsou zase lepší vroubkované usnadňující krájení a k vykosťování se nejvíc hodí nože s tenkou čepelí. A klasický kuchyňský nůž se nejvíc hodí třeba na porcování masa nebo krájení zeleniny.

2

Uložení

O kvalitní nůž je potřeba dobře pečovat. Například mytí v myčce není zrovna ideální. Lepší je opláchnout ho pod vodou a osušit. Důležité je také uložení. Nože by neměly být pohromadě s dalším nádobím a neměly by ležet ani jeden na druhém. Ideální jsou různé magnetické nebo dřevěné boxy.

3

Rukojeť

Správná rukojeť má být taková, aby se vám dobře držela a zabránila tomu, že vám sjede ruka a pořežete se. Zároveň v ní musí čepel pevně sedět a nůž i s rukojetí by neměl být příliš lehký. U těžšího nože totiž nemusíte při krájení na čepel tolik tlačit a zmenšuje se riziko poranění.

4

Délka čepele

Opět záleží hlavně na tom, na co nůž potřebujete. Zatímco nože na ovoce či zeleninu bývají kratší, u běžných kuchyňských nožů používaných například na krájení masa je vhodná délka 14 – 20 centimetrů.

5

Ostří

Kvalitní nůž bez kvalitního ostří prostě nepořídíte. Nejlepší volbou je nůž s čepelí z kvalitní oceli. Zároveň je ale důležité se o ostří dobře starat. To znamená nůž správně brousit.

Zlínská značka Tescoma se za 20 let své existence stala symbolem české kvality. Kuchyňské výrobky nejen prodává, ale také sama vyvíjí a testuje. Na zboží navíc nabízí nadstandardní záruku 3 až 10 let. I díky tomu se stala jedničkou v České republice i na Slovensku.
Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pečovat o myčku nádobí | rady
Jak pečovat o myčku nádobí | rady. Myčka nádobí je dnes neodmyslitelnou součástí moderní kuchyně jak v restauracích, tak i v domácnostech. Jde o elekt…
Jak na úklid oken a žaluzií
Okna v domácnosti myjeme zpravidla několikrát do roka. Aktuálně je myjeme snad všichni před Vánocemi a na jaře. Snad bychom bez čistých oken tyto krás…
Jak čistit ekokůži