Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat odšťavňovač

Zdravý životní styl je neustále v módě a k němu se pojí i zdravé návyky, mezi které patří pití čerstvé ovocné a zeleninové šťávy. Ta je bohatá na vitamíny a další důležité prvky. Při výběru odšťavňovače lze zjistit, že jich existuje velké množství druhů a ne každý by vám vyhovoval k vašim potřebám. Existuje několik základních typů odšťavňovačů, jaké to jsou?

1

Odstředivé odšťavňovače
Nejčastější typ odšťavňovačů, který je pro vás vhodný pokud hledáte stroj poskytující čistou ovocnou šťávu. Často je tento typ stroje označován jako vysokorychlostní odšťavňovač. Po vložení ovoce rychle zpracuje požadovanou šťávu, kterou separuje od ostatního odpadu.

2

Nízkootáčkové odšťavňovače
Jsou zcela vhodné pokud nechcete jenom čistou šťávu z ovoce, ale hustý koncentrát obsahující i kousky ovoce, které jste do stroje vložili. Výtěžnost je u těchto strojů nejvyšší.

3

Šnekové odšťavňovače
Velmi účinná volba, která dokáže získat šťávu i z listového ovoce nebo zeleniny. Poradí si velmi dobře i s různými druhy bobulí, od angreštu až po rybíz. Otáčky zde dosahují maximálně kolem 120 ot/min, takže se tekutina zbytečně nezahřívá a získáte tak čistou a zdravou šťávu.

4

Hnětací odšťavňovače
Levná a účinná varianta obsahující nůž, který velmi rychle vytvoří šťávu. Nelze je příliš používat na listovou zeleninu, jejíž vlákna by se mohla na hřídel namotat. Otáčky jsou zde i vyšší než 1000 ot/min a to způsobí vysoké teploty, které mohou zničit enzymy ve šťávě. Jsou ovšem nejméně náročné a vhodné i pro hromadné odšťavňování.

5

Citrusovače
Jedná se o odšťavňovače speciálně určené pro citrusové plody, jako jsou pomeranče, citrony, grepy, limetky aj. Mnohdy jsou dražší, ale poskytnou rychlý zdroj čisté citrusové šťávy. Nevýhodou je, že s nimi nezískáme jinou než citrusovou šťávu, takže je tolik nevyužijete.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak vybrat remosku | tipy
Jak vybrat tlakový hrnec
Jak vybrat krbové nářadí | rady
Jak vybrat kuchyňskou váhu