Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat pro malé dítě vánoční dárek

16. Prosinec 2014

Vánoce jsou výjimečné svátky a nejvíc se z nich radují děti. Vidět jejích radost, nadšení a zářící oči, to je silná motivace pro všechny z nás, abychom vybrali svým dětem ten nejkrásnější dárek. Není to záležitost finanční hodnoty, ale hodnoty emotivní, aby dárek splnil radost a očekávání. Všichni v rodině víme, s čím si naše dítě rádo hraje, k jakým typům hraček má pevnější vazbu a kterou hračku doslova miluje. A nemusí to být vždy tradiční panenka pro holčičku a autíčko pro chlapce.

1
Formou hry se dítě učí Hra má pro dítě dost velký význam. Již malé děti pomocí hry získávají manuální dovednosti. osvojují si prostorové vnímání, procvičují jemnou motoriku, poznávají a rozlišují barvy, tvary, vlastnosti materiálu a rozvíjí si poznání, fantazii i myšlení. Děti rády tvoří, sestavují, objevují vlastní kreativitu a k tomu přispějí stavebnice, magnetické tabule, různá lega, puzzle a podobně. K výběru je jich bezpočet. Při vybírání vánočního dárku bychom měli přihlédnout k tomu, jestli je dítě spíše technický typ a zajímá ho sestavování různých konstrukcí a nebo inklinuje více k romantice, chce tvořit obrazce, květiny, něco z přírody. Samozřejmě je nutné taky brát v úvahu věk dítěte. Dvouleté dítě dokáže do omrzení stavět komín z kostek a vršit je stále na sebe, ale jen o pár let starší dítě vytváří z různých tvarů docela složité konstrukce.
2
Panenka a autíčko Má vaše holčička ráda panenky a doma jich má už, jak se obligátně říká, milión? Tak ten enormní počet ještě navršte o další panenku. Ta přeci pod stromečkem nemůže chybět a my přeci chceme na Vánoce nadělovat radost. Zrovna tak je to s autíčky. Určitě je jich ještě mnoho na prodejnách, které váš chlapec ještě nemá. Popularitu od dávné doby až po dnešek neztratil ani vláček. Když jede po kolejích, to je pro kluky i holky skutečný zážitek.
3
Hračka by měla být bezpečná Pokud se chceme zmínit o vhodnosti dárku, tak vybírejme, a to platí zejména pro nejmenší děti, aby hračka neměla drobné a rozebíratelné části. Tohle je hlavní zásada, protože malé děti dávají vše do pusy. Hračka by neměla mít drsné, špičaté a jinak nevhodné části, aby se dítě nemohlo zranit.
4
Praktické dárky děti nedocení Děti rostou a nové oblečení je stále potřeba. Jen málo dětí má upřímnou radost, když najde pod stromečkem pěknou zimní bundu, kalhoty nebo pyžamo. Ale s tím si nemusíme dělat starost, jsou to praktické věci, které musíme dítěti koupit, tak proč je nedat při této příležitosti. Balíčků a dárků bude s těmito pod stromečkem víc a pokud tam dítě nalezne svou hračku, z které bude mít upřímnou radost, tak je účel splněn. Vždyť ta bunda, kalhoty i pyžamo patří k jeho dětskému životu, tak jako spousta hraček, které má rád.
5
Pozor na hračky s pochybnou kvalitou Kupujte hračky a jiné hry u renomovaných výrobců, aby dítě nepřišlo do kontaktu se škodlivými látkami, které materiály některých hraček obsahují. Nebo aby nedošlo zbytečně k úrazům, z důvodu nebezpečných pistolek, luků, šípů a podobně. Mějte na zřeteli bezpečnost a kupujte jen kvalitní hračky pro vaše dítě.
Autor: Jirina Novakova | Zobrazit autorská práva

Foto: Michaela Kobyakov, zdroj: sxc.hu

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články