1

vysoce kvalitní trávník
Takový trávník je určený většinou na ozdobu, měl by být odolný vůči sešlapávání. Travní druhy, které použijete, by měly vytvářet intenzivní a jednolitou barvu. Pro takové trávníky v chladných podmínkách použijte travní směs jemnolistých psinečků a kostřav. V teplých podmínkách vybírejte spíše mezi travními druhy troskutu prstnatého, nebo typu zoysia, které dobře snášejí horko a teplo a navíc pomalu rostou.

2

užitkový trávník
U těchto trávníků je důležitá zejména jejich praktická funkce. Mají sloužit dětem na hraní, nebo na pořádání zahradních slavností, či grilování. Jejich nejdůležitějšími vlastnostmi proto jsou odolnost vůči sešlapání a relativně atraktivní vzhled. Už ale nemůžete očekávat dokonalou intenzivní texturu a další vlastnosti. V chladnějších oblastech se taková travní směs může skládat z jílku vytrvalého, kostravy červené, lipnice luční a psinečku. Naopak v teplejších oblastech je vhodnější směs troskutů, tráv jako Paspalum notatum, Axonopus a další. Tyto trávy jsou velmi praktické, protože nevyžadují tak časté stříhání a nejsou náročné na údržbu.

3

trávník pro hry a sport
Trávníky určené pro sportovní nebo jiné hry potřebujete mít obzvláště odolné vůči sešlapávání, často jsou také velmi nízko sestřihávané. Pro takové účely se v chladnějších podmínkách hodí například směs psinečků a kostřav. Pro některé druhy sportů (golf, kroket) je možné použít směsi pro vysoce kvalitní trávník. V teplejších podmínkách použijte raději troskuty, některé jejich druhy jsou proti sešlapávání velmi odolné.

4

louka
Pokud nestojíte o holý trávník, ale o bohatě květoucí a přirozeně vypadající louku, používejte zejména ty rostliny, které v blízkosti vaší zahrady rostou přirozeně. Směs semen pro kvetoucí louku často zahrnuje pomalu rostoucí trávy a rozmanité druhy květin. Závisí samozřejmě i na podmínkách, které vaše zahrada poskytuje. Jiné rostliny je třeba zasadit do bažinaté oblasti, jiné do suché oblasti.

5

speciální trávníky
Některé zahrady mohou ležet v oblastech, které jsou velmi problematické pro růst kvalitního trávníku. K takovým účelům jsou přímo vytvořeny travní směsi, které jsou odolnější a nenáročné. Problematickými podmínkami myslím hlavně extrémně mokré nebo suché plochy, zastíněné plochy budovou apod. Na vlhkých zastíněných plochách zkuste například lipnici hajní s lipnicí obecnou. Žádnou z nich ale příliš nízko nezastřihujte. Pro suché plochy použijte spíše trávy jako je žitňák Smithův nebo žitňák hřebenitý, které vytvářejí trávník střední a nižší kvality.

Tipy

Každým rokem se zušlechťují nové a nové typy trávníků. Informujte se o nových kultivarech a nechte si poradit, jaké se pro vaši zahradu nejlépe hodí.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.333335
Average: 3.3 (3 votes)