1

Rotavace půdy

Hned, jakmile půda rozmrzne, je dobré, abyste se vrhli na její prokypření. Tento proces se odborně nazývá rotavace půdy. Jedná se vlastně o proces, kdy půdu prokypříte nejlépe pomocí speciálních strojů „rotavátorů“ a smícháte ji s kompostem. Tak do půdy dostanete veškeré potřebné živiny, které jsou nezbytné pro následný výsev rostlin.

2

Řez ovocných stromů

Máte-li na své zahradě ovocné stromy a keře, tak v období od prosince až po konec března, byste měli stromy a keře prostříhat – odborně nazýváme průklest ovocných stromů. Vhodnými adepty na prostříhání větví jsou pouze jádroviny a bobuloviny. Prostříháním větví tak dodáte stromům novou vitalitu. Samotné řezy, kdy odstraňujete staré větve, provádějte až na jaře. V tomto období byste mohli stromům nebo keřům spíše uškodit. V jarním období je více patrné a lépe rozpoznatelné, které větve je vhodné dát pryč.

3

Postřik ovocných stromů

Trápí-li vás škůdci a choroby typu strupovitost ovocných stromů nebo ploštice, mšice a obaleči, začněte již v únoru s chemickým postřikem ovocných stromů proti uvedeným chorobám a škůdcům. Tímto předejdete, že choroby a škůdci opět zasáhnou.

4

Ošetření stromů

Před nástupem jara je důležité, abyste ošetřili rány na stromech způsobené zimními mrazy. Větší rány ošetřete stromovým balzámem, latexem nebo štěpařským voskem. V měsíci březnu mělce okopejte půdu pod stromy a nastelte na ni vhodnou organickou hmotu, která zabrání odpařování vody z půdy.

5

Zasetí rychle rostoucích trvalek

V období měsíce února již můžete zasít rychle rostoucí trvalky, aby vám vykvetly ještě týž rok. To samé platí u záhonových rostlin, které se vyznačují dlouhou dobou klíčení např. šalvěj, lobelka, netýkavka, aksamitník apod.

6

Skleněné, fóliové kryty

Na záhony umístěte skleněné nebo fóliové kryty, které pomáhají rychlejšímu prohřátí půdy. Prohřátá půda je nezbytnou podmínkou pro vysázení ranné zeleniny a letniček.

7

Trávník

V únoru, pokud není půda zmrzlá, je čas pro kypření půdy a pro postupné a pozvolné vápnění trávníku. Neutralizujete tak půdu a zabráníte růstu mechu v trávníku. Chcete-li zasadit trávník nový, je únor nejvhodnější doba pro započetí přípravných prací pro jeho výsadbu.

8

Kompost

Únor je vhodnou dobou pro přípravu kompostů a dalších organických substrátů.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.625
Average: 3.6 (8 votes)