Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat vrtací kladivo

Vrtací kladiva jsou nezbytným vybavením každého kutila, každé stavební nebo elektrikářské firmy, ale také těch, kteří si rádi provádějí rekonstrukce po svém. Všude tam, kde si nevystačíte s aku vrtačkou, jsou zapotřebí vrtací kladiva. Lze s nimi snadno vrtat do zdí různých materiálů, od betonu až po cihlový základ. Pokud si ovšem vyberete vrtací kladivo špatně, tak toho budete velmi litovat, jelikož jde také o nemalou investici. Jak vybrat vrtací kladivo? Pár tipů přijde vhod.

1
Pneumatické vrtání s příklepem Vybírejte si vrtací kladiva pouze s pneumatickým příklepem, kde je motor poháněn stlačeným vzduchem, který umožní vyvinout větší rázy při vrtání.
2
Výkon vrtacího kladiva Velmi důležitá vlastnost, slabá vrtací kladiva budou mít velmi velké problémy při vrtání betonových panelů, výkon vybírejte tak aby byl mezi 6-8J.
3
Ergonomie vrtacího kladiva Pokud budete s kladivem pracovat denně, tak si vyberte takový tvar, který se vám bude dobře držet ať už jste leváci nebo praváci. Důležitá je možnost výměny přídavného držáku, který by měl být volitelný.
4
Kombinovaná kladiva Nikdy si nevybírejte pouze samostatná vrtací kladiva, ale jedině kombinovaná. Kombinovaná kladiva vám nabídnou také možnost sekání, kterou při rekonstrukcích i dalších činnostech hojně využijete. V e-shopech je často naleznete pod označením vrtací a sekací kladiva.
5
Volitelná nastavení Kladivo musí disponovat volitelným nastavením pro otáčky a také pro počet příklepů, abyste si mohli vše přizpůsobit svojí práci.
6
Rychloupínací systém Při pravidelné práci s vrtacím kladivem oceníte rychloupínací systém, kdy lze vrtáky obvykle jednoduše zacvaknout do vrtací hlavy, namísto utahování ve sklíčidle.
7
Indikátor uhlíků Uhlíky velmi často odcházejí a tak je vhodné, když je vrtačka vybavena indikátorem pro jejich výměnu.
8
Značka a cena vrtacího kladiva Jestliže využijete kladivo pouze několikrát do roka, tak si vybírejte z cenových kategorií do 5 tisíc korun. Jestliže používáte kladivo denně, tak držte minimální ceny od 10-20 tisíc korun. Ze značek si vybírejte pouze nejlepší výrobce, mezi nimž se řadí vrtací kladiva značek BOSCH, Narex a Protool.
Autor: chorche | Zobrazit autorská práva

Na ilustračním snímku vyobrazeno vrtací kladivo Bosch, které je opatřené akumulátorem (Akumulátorové vrtací kladivo Bosch GBH 36 V-EC Compact (1,3 Ah) Professional)

Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak vybrat bazénový vysavač
Pořízení bazénového vysavače výrazně přispěje k čistotě, průzračnosti a celkovému zlepšení kvality bazénové vody. Bazénový vysavač vyčistí nečistoty z…
Obrázek není k dispozici
Jak vybrat 3D televizi
Jelikož jde doba stále dopředu, tak se zvyšují i požadavky na televize. Běžné televize už nikoho nezaujmou, moderní jsou 3D televize. Pokud televizi s…
Obrázek není k dispozici
Jak vybrat tiskárnu
Každá rodina již dnes vlastní mnoho technických zařízení, která usnadňují život. Od neodmyslitelných ledniček, praček, myček, sušiček, sporáků, mikrov…
Obrázek není k dispozici
Jak vybrat DVD rekordér
VHS rekordéry nahradily mnohem modernější DVD rekordéry, díky kterým si můžete nahrát film anebo pořad, který jste propásli anebo který vás zaujal. V…