Přejít k hlavnímu obsahu

Jak využít pupalkový olej

Pupalkový olej se získává lisováním semen pupalky dvouleté. Tento olej je bohatým zdrojem nenasycených mastných kyselin a dalších cenných látek a má celou řadu příznivých účinků na lidské zdraví, je vhodný zejména pro ženy. Poradíme Vám, jak tento rostlinný olej využít zevně i vnitřně.

Co je potřeba

Viz další kroky

1

Pupalkový olej obsahuje především omega-6 mastné kyseliny (např. kyselinu gama-linolenovou), které si lidský organismus neumí samo vytvořit, jsou však nezbytné pro jeho správné fungování.  

Pupalkový olej má mimo jiné následující léčivé účinky:

  • Harmonizuje menstruační cyklus, zmírňuje premenstruační syndrom a nejrůznější menstruační potíže. Je prospěšný i v období klimakteria.
  • Má příznivý vliv na stav pokožky, vlasů, nehtů. Odstraňuje vrásky a hojí popáleniny a kožní onemocnění (např. akné, ekzém či lupénku), zmírňuje padání vlasů.
  • Napomáhá při hubnutí, čistí krev.
  • Zlepšuje imunitní systém, má protizánětlivé účinky.
  • Snižuje riziko kardiovaskulárních onemocnění, doporučuje se i při léčbě cukrovky, roztroušené sklerózy, revmatické artritidy a dalších chorob.
  • Podporuje prokrvení končetin.
  • Při pravidelném užívání tlumí projevy alergie.
  • Tiší migrény a bolesti hlavy.

2

Užívání pupalkového oleje

Vnitřní užívání pupalkového oleje by mělo být dlouhodobější (doporučuje se zhruba 6 měsíců pravidelné konzumace). Užívejte nejlépe 1 čajovou lžičku ráno a večer při jídle. Pupalkový olej můžete přidat do jogurtu nebo jiného pokrmu, neměl by se však zahřívat.

Olej seženete i ve formě kapslí, jejichž užívání je samozřejmě nejjednodušší.

3

Zevní aplikaci provádějte podle potřeby, olej můžete smíchat s jiným rostlinným olejem nebo jej přidat do tělového krému. Pupalkový olej se hodí i pro citlivou, suchou a podrážděnou pokožku.

Aplikace pupalkového oleje zmírňuje také kruhy pod očima.

Konzumaci pupalkového oleje by se měly vyhnout těhotné ženy a lidé, kteří užívají léky na ředění krve.

Olej je třeba uchovávat na tmavém a chladném místě, neboť snadno žlukne.

Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak vyrobit zdravý bezinkový sirup
Jak vyrobit zdravý bezinkový sirup. Plody černého bezu (neboli bezinky) se nezpracovávají tak často jako jeho květy. Možná odrazuje skutečnost, že jso…
Jak zpracovat mátu | praktické rady
Jak zpracovat mátu | praktické rady. Máta peprná (stejně tak jako máta kadeřavá a další druhy máty) patří mezi léčivé bylinky s mnohými zdravotní…
Jak využít psyllium
Psyllium je vláknina, která vzniká vyčištěním obalů semen jitrocele vejčitého (indického) – jedná se vlastně o slupky. Tato vláknina je rozpustná ve v…