Přejít k hlavnímu obsahu

Jak zajistit do rodinného domu schodiště

30. Listopad 2015

Výběr schodiště do rodinného domu je velmi často přenecháván odborníkům, ovšem lze ho vybrat poměrně jednoduše i svépomocí. Stejně tak jako u všeho, tak i u výběru schodiště se zkrátka postupuje podle určitých kritérií, které je třeba dodržovat. Do schodiště můžete přenést svoji fantazii a vybrat si takové, po kterém jste vždy toužili. Jak si zajistit schodiště?

1.

1
1. Na míru nebo stavebnice Nejdříve se rozhodněte, jestli máte určitou představu, které se chcete držet, pokud ano, tak si zvolte schodiště na míru a specialistovi sdělte své požadavky. Pokud si chcete vybírat schodiště sami, tak tam se obvykle jedná o systém stavebnice, kdy si nakoupíte potřebné díly, které se budou sestavovat nebo různě kombinovat. 2. Tvar Určete si, jaké má mít schodiště tvar, to volte především podle prostoru. Točité schodiště volte pouze v nejkrajnějším případě, jelikož je nepraktické a mnohdy i nebezpečné. Nejčastější je přímé schodiště a pak typy schodiště do “L“ a do “U“. Výběr může být závislý i na tom, jestli chcete mít pod schodištěm úložný prostor. 3. Rozměry Myslete na to, aby byly rozměry takové, aby v jednom směru bylo maximálně 18 schodů, pak následuje podesta nebo odpočívadlo. Délka podesty je nejlépe 63cm. Samotný profil schodu by měl mít rozměry 17x29cm. 4. Materiál Standardně si volte dřevo, pokud nechcete jinak, dřevo se vybírá obvykle bukové nebo dubové. Na výběr jinak máte standardně betonové schody, kovové schody a skleněné schody. Zvolte si například, jestli bude na chodech dlažba, koberec, nebo nic. 5. Bezpečnost Vždy je potřeba, aby byla textura schodu protiskluzová a aby šla snadno čistit. Vždy dbejte i na výběr zábradlí jehož výšku si vyberte minimálně 90cm. 6. Stupnice a podstupnice Stupnice je spodní část schodu a podstupnice vertikální část schodu. Moderní schody často podstupnice nemají, ale stupnice navazují přímo na sebe. Zvažte jestli jsou pro vás podstupnice vůbec nutné. 7. Vzhled Schodiště si vždy vybírejte také podle toho, aby se dokonale hodilo do vašeho interiéru, tedy aby pěkně ladilo s ostatními prvky v místnosti.
Autor: chorche
Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články