Přejít k hlavnímu obsahu

Jak zazimovat balkonové truhlíky

30. Listopad 2015

Pokud máte na svém balkoně truhlíky s květinami, tak je to jistě vaše chlouba, na kterou jste patřičně hrdí. Přes jaro a léto je jednoduché se o truhlíkové květiny starat, vyžadují pouze minimální údržbu. Ovšem s příchodem podzimu a zimy, kdy je rtuť teploměru nebezpečně nízko nule, tak je potřeba truhlíky zazimovat. Jak můžete truhlíky zazimovat?

1

1.
Jako první krok je potřeba se postarat o zkrácení květin. Ostříhejte všechny uschlé i zažloutlé listy a také vyjměte všechny ostatní věci, které nemají v truhlíku co pohledávat. Následně je potřeba abyste lehce zredukovali i počet zelených listů a celou květinu zkrátili na velikost cca 10cm.

2.
Nyní si zvolte místo, kam přijde truhlík zazimovat. Ideálním místem je myšlena místnost, kde je teplota mezi 5-10°C. Jestliže bude teplota menší nebo dokonce pod bodem mrazu, tak květina zahyne. Ideální jsou chodby, sklepy a garáže.

3.
Dokonce i zazimované květiny je potřeba zalévat, ale pouze v minimálním množství. Pokud budou přelité, tak shnijí. Postarejte se pouze o to, aby byl substrát stále vlhký, ale ne plesnivý.

4.
Pokud máte balkonové stromky a bonsaje, tak je vhodné je zazimovat obložením z polystyrenu, papírového pytle nebo bublinkové fólie.

5.
U rostlin a stromků, které necháte přes zimu na baloně se postarejte o to, aby jste hlínu u květináče zasypali pilinami nebo ji alespoň přikryli rohoží.

6.
Jednoduché je zazimování hlíznatých rostlin. Ty pouze vyjměte z truhlíku a očistěte je od nečistot. Hlízu následně vložte do igelitového sáčku s rašelinou nebo pilinami a skladujte při nízkých teplotách.

7.
Pokud máte pouze malé množství truhlíků a nenajdete místo k zazimování, tak raději obsah truhlíku vyhoďte a na novou sezónu si obstarejte nové květiny.

Autor: chorche
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak se zbavit zamlženého skla v autě?
Jak a proč si koupit dodávku z bazaru?