Přejít k hlavnímu obsahu

Jak zazimovat bazén

Důkladná příprava bazénu na zimní období je důležitá. Zanedbaná nebo odfláknutá práce může snadno vést ke zkažení vody, kterou je nutné na jaře kompletně odčerpat, nebo dokonce k silnému poškození bazénu.

Co je potřeba

bazén

1
Správný čas Zazimování bazénu provádíme tehdy, pohybuje-li se stabilní venkovní teplota okolo 12°C. Vyšší teploty by podporovaly růst řas ve vodě. Ale nevyplatí se čekat příliš dlouho, protože první mráz by mohl některé součástí bazénu nenávratně poškodit.
2
Zazimování filtrace Kartušovou filtraci po sezóně přímo vyhodíme, u pískové filtrace je nutné její důkladně propláchnutí. Mobilní filtrační jednotky odneseme do sklepa, kde teploty neklesají příliš hluboko pod 0°C. U zapuštěné filtrace je nutné vypnout centrální vypínač. V oblastech, kde venkovní teploty často klesají pod 15°C, je navíc nutné odpojit čerpadlo a motorek a odnést je do úschovy. Hadice filtrace profoukneme proudem vzduchu, aby v nich nezůstala voda.
3
Vyčištění bazénu Stěny i dno bazénu důkladně vyčistíme kartáčem a vodním vysavačem. Z hladiny sebereme hrubé nečistoty.
4
Odpuštění bazénu Plastové bazény a bazény s keramickým obkladem je nejlepší vypustit celé. U ostatních typů bazénů postačí upuštění vody pod úroveň nejnižších trysek nebo skimmerů a to minimálně o 20 cm. Hladina vody nikdy nesmí dosáhnout této úrovně, jinak by mohl vzniklý led filtrační zařízení poškodit.
5
Úprava vody Do zbylé vody přidáme zazimovací roztok, který vodu v zimě zakonzervuje. Brání především rozvoji a růstu nejrůznějších druhů řas. Uvedení bazénu do provozu je poté na jaře mnohem méně náročné.
6
Plováky na hladině Speciální plováky umístěné na hladině vody zabraňují rozpínajícímu se ledu poškodit stěny bazénu. Nouzovým řešením jsou obyčejné PET lahve.
7
Zakrytí bazénuBazény je dobré přes zimu zakrýt speciální síťovinovou plachtou, která zabrání znečištění vody padajícím listím a dalšími nečistotami. Hustou síťovinou ale zároveň protože veškerá přebytečná voda, jež by jinak brzy vytvořila kaluže a mohla plachtu protrhnout. Běžné plachty nebo lamelové rolety jsou k tomuto účelu naprosto nevhodné.
8
Příslušenství bazénuNafukovací lehátka, plovací kruhy, boty do vody a další příslušenství nezapomeneme dobře uschovat. Nafukovací věci před uskladněním vyfoukneme. Všechno příslušenství je nutné před zazimováním dobře omýt, i když na první pohled vypadá čistě.

Nakupujte bazény a příslušenství k bazénům jen u osvědčeného prodejce. Doporučuji e-shop Master Sport na webu www.nejlevnejsisport.cz, který zákazníkům nabízí zákaznickou linku, na které vám operátorky pomůžou s nákupem.

Autor: notburga | Zobrazit autorská práva

Foto: Alexander Abolinsh, sxc.hu
Foto: Graham Briggs, sxc.hu
Foto: John Boyer, sxc.hu
Foto: Allie Hylton, sxc.hu

Hodnocení

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Náročnost uvedení zazimovaného bazénu do nové sezóny závisí především na tom, jak moc času a péče jste věnovali jeho přípravě na zimu. Odklizení bezpe…
Obrázek není k dispozici
Výběr bazénové filtrace je velmi důležitým krokem. Vaše volba ovlivní, v jak čisté vodě se budete po celé léto koupat a také kolik času strávíte čiště…
Obrázek není k dispozici
Křišťálově čistá voda zahradního bazénu přímo láká k příjemnému osvěžení. Takovou vodu je ale třeba udržovat a bez prevence se to neobejde. Drobnou úd…