Přejít k hlavnímu obsahu

Jak zjistit, že trpím alergií

V současné době může mít člověk alergii doslova na cokoliv. Alergií trpí téměř každý druhý člověk a objevit se může v jakémkoliv věku. Diagnostika alergie nebývá vždy snadná. Jak poznat, že trpím alergií a nejedná se třeba o nachlazení?

Co je potřeba

deník
tužku
pozorovací talent

1
Jestli chcete zjistit, zda máte alergii, musíte si více všímat, jak vaše tělo reaguje, a také byste měli znát různé alergické projevy (kopřivka, kýchání, kašel, ekzémy, slzení a kupříkladu svědění).
2
Pokud máte nějaké podezření na alergii, tak se nejprve zeptejte v rodině, zda nemá alergii. Genetická predispozice má na vznik alergie velký vliv. V případě 2 alergických rodičů je riziko vzniku alergie u dítěte až 50%.
3
Sledujte okolo sebe, co se děje. Reakci na to, co jste vložili do úst, při kožní vyrážce se zamyslete nad kosmetikou, pracími prostředky a podobně. Všímejte si prostředí, kam přijdete, zda vám tam něco vadí a dráždí vás třeba ke kašli anebo ke kýchání. Tímto způsobem máte šanci vysledovat nejen, zda se jedná o alergii, ale můžete odhalit i spouštěče.
4
Podívejte se po okolí, objevili se nějaké nové alergeny (kočka, pes, pták, peří v polštáři, nová kosmetika)?
5
Pokud si nejste jisti, tak si veďte deník, kde si budete zaznamenávat příznaky, dobu, co jste jedli, kde jste byli a kdy se tyto příznaky objevily. Alergie mohou být vyvolány pyly, potravinami, roztoči, čisticími prostředky, kovy, chemickými látkami a dokonce i baktériemi.
6
To, že máte alergickou rýmu a ne virovou, bakteriální či rýmu z nachlazení poznáte tak, že alergická rýma, na rozdíl od těch ostatních, je vodnatá. Při alergii nos obvykle svědí a kolikrát jej doprovází i urputné, dlouho trvající a vyčerpávající kýchání. Tuto alergii obvykle doprovází i slzení očí, otok očí a svědění očí.
7
Jestli chcete zjistit, zda máte alergii, zajděte si k lékaři, který by se měl v příznacích mnohem více orientovat. Lékař navíc může provést i odborné testy. Základem je odběr krve, kde sledují hlavně hladinu IgE a tzv. prick testy, kdy se na kůži aplikují alergeny a podle reakce kůže pak může lékař rozpoznat typ alergenu.
Autor: Adriana Dosedělová | Zobrazit autorská práva

Foto: januszek, sxc.hu

Hodnocení
Adéla. (neověřeno) | Čt, 10/10/2019 - 07:29

Můžu být alergická na mléko nebo kafe když ho piju každý den ? A bolí mě břicho celý den ?

Sarka Peroutkova (neověřeno) | Pá, 09/09/2016 - 15:29

Dobrý den,po vyšetření očního pozadí a vykapani oči mě i po mesici trápí nateklé oči a svědění.po návštěvě lékaře mi bylo řečeno že se jedná o alergii ale jelikož pracuji ve výrobě hliníkových odlitků a na strojích kde se používá při obrábění odlitků emulze tak mi doktor nemohl zjistit na co má reakce zrovna je.ma otázka zní jak mám tohle teď řešit a jak se dá příčina alergie zjistit mám se objednat na alergologii budou to moci zjistit?děkuji za odpověď

Novotná (neověřeno) | Út, 02/09/2016 - 17:36

Dobrý den, jak se dá zjistit, zda v bytě není něco , na co jsou obyvatelé alergičtí? Na koho se obrátit o pomoc? Děkuji za odpověď.

Další zajímavé články