Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit chalvu | recept

Chalva je tradiční orientální cukrovinka ze sezamu a medu. I když je poněkud kaloričtější, určitě je zdravější, než například dorty nebo koláčky. Recept je jednoduchý, takže si můžeme zdravě zamlsat i doma.

Co je potřeba

1 šálek sezamových semínek
3 lžíce medu

1
Sezamová semínka opražíme nasucho na pánvi. Měla by být světla hnědá. Opražená semínka ihned sundáme z pánve a necháme vychladnout na talířku. Mezitím si rozehřejeme med, aby se s ním dobře pracovalo.
2
Vychladlá semínka smícháme s medem. Konzistence bude hodně hustá. Výslednou hmotu rozetřeme špachtlí na plech vyložený pečícím papírem a uložíme na hodinku do lednice. Když hmota zchladne a ztvrdne, můžeme jíst.

Do základního receptu na chalvu můžete přidat mnoho dalších ingrediencí. Velmi oblíbená je kakaová varianta, kdy do těsta vmícháte lžičku pravého kakaa, ale zamícháte jen částečně, takže vznikne jakési mramorování.

Dalšími oblíbenými přísadami jsou: rozinky, datle, vanilka, sušené mléko, kousky čokolády nebo melasa.

Sezamová semínka můžeme úplně nahradit např. slunečnicovými.

Opražená semínka můžeme rozemlít a smíchat s medem. Získáme tak sezamovou pastu, se kterou se lépe pracuje.

Autor: notburga | Zobrazit autorská práva

Foto: Jana Šrámčíková
Foto: Ehsan Namavar, sxc.hu

Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Celozrnná mouky je mouka mletá z celých obilných zrn i s klíčky. Obsahuje větší množství vlákniny a minerálů. Na pečení sušenek je vhodná pšeničná i ž…