1

Vývoj nezastavíte. Neustále se objevují nové trendy, výzkumy a názory. A pravda je pouze jedna. To, co vyhovuje někomu jinému, nemusí vyhovovat i vám. Proto i když vaše kolegyně nebo sousedka zhubla s tím, že jí pouze 2x denně a vyřadila ze stravy veškeré sacharidy, nemusí tento styl vyhovovat i vám.

2

Časté jezení 5 – 6x denně

Obecně tento typ stravování se hodí pro všechny, kteří mají dostatek času na přípravu kvalitní stravy. Takoví lidé většinou mají potřebu mít nějakou svačinku a ani si nedovedou představit jíst pouze 3x denně. Ovšem s častějšími jídly musí být i menší jejich porce. Je to o zvyku, ale také o kvalitních jídlech. Nelze mít velké porce, dezerty a jiná nezdravá jídla, když jíte tak často. Zde platí staré dobré pravidlo „častěji po menších porcích“.

3

Jezení 4 x denně

Za mě asi nejlepší varianta, kterou klientům často doporučuji. Také není vhodná úplně pro všechny, ale dobře funguje. Máte 3 větší denní jídla a do toho jednu svačinku, většinou odpoledne. Porce jsou větší, a tak nejste nuceni neustále myslet na jídlo, že máte hlad. Je vhodná pro osoby, které nemají v průběhu dne příliš času a jsou zaneprázdnění.

4

Jídlo pouze 3x denně

Tato varianta je také v pořádku, pouze za předpokladu, že jste schopni tělu dodat v těchto třech jídlech všechny potřebné živiny. Porce jsou opravdu velké. Takový typ stravování je spíše vhodnější pro nízkosacharidové směry, kde základem všech jídel jsou kvalitní bílkoviny. Rizikem je nedostatek bílkovin a vlákniny. Často může být i problém s čerstvou zeleninou, protože ta je velmi sytá a při velkých porcích už na ni nemusí být prostor. Vhodná je však pro osoby, které jsou velmi časově vytížené. Je potřeba ale dát pozor na večerní nálety na ledničku. Z tohoto důvodu je lepší zvolit variantu jezení 4x denně a svačinu zařadit klidně až večer jako druhou večeři (ale kvalitní, ne pytlík ořechů, tučné sýry a tabulku čokolády).

5

Jezení 1 – 2 x denně

Spíš extrémní výživový styl. V jednom nebo dvou jídlech není možné dodat tělu všechny živiny. Z počátku se osoba může cítit skvěle a výkonně, ale časem dochází v důsledku nedostatku živin, vitamínů a minerálních látek k úpadku – únavě, ztrátě svalové hmoty, zpomalí se metabolismus, může se objevit zvýšení hmotnosti a tukové tkáně, zhoršená kvalita vlasů, nehtů a pleti. Takové stravování není opravdu vhodné, je potřeba si na sebe udělat čas a připravit si kvalitní jídlo. Protože zdraví máme jen jedno a na tom nám má záležet ze všeho nejvíce.

Denisa Koloničná, DiS. – nutriční terapeutka

Spolupráce s nutričním terapeutem vede k osvojení správných stravovacích návyků, které jsou dlouhodobě udržitelné a příznivě ovlivní Vaše zdraví.

Varování
  • Tento článek má pouze informativní charakter a nenahrazuje lékařskou péči.

Tento článek a jeho jednotlivé body mají pouze informativní charakter. Společnost Solex Services s.r.o. neručí a není odpovědná za škody vzniklé užitím informací (částečným nebo úplným), které jsou uvedeny v článku. Zároveň společnost neručí a není odpovědna za škody vzniklé užitím informací (úplných nebo částečných) obsažených v článku třetí osobou.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
1.25
Average: 1.3 (4 votes)