Přejít k hlavnímu obsahu

Jak čistit piercing

30. Listopad 2015

Piercing je velmi populární ozdoba, především mladých lidí, která na pohled může působit velmi vzhledným dojmem, ale zároveň může způsobit celou řadu zdravotních komplikací. O piercing je potřeba se pravidelně starat a čistit ho. Je to jediný způsob, jak mít jistotu, že se na jeho povrchu nevyskytují nebezpečné bakterie a nečistoty. Důležité je, aby se péče nezanedbávala, jinak si lze přivodit i infekci. Jak správně čistit piercing?

1

1.
Slaná voda
Tato metoda je nejrozšířenější a nejpoužívanější. Pro uživatele to znamená vytvořit roztok slané vody, který bude obsahovat 1-2 plné polévkové lžíce soli na 100-200ml teplé vody. Piercing do vody vložíme a necháme roztok působit, dokud voda nevystydne.
Tato metoda se vztahuje pouze na kovový piercing.

2.
Antibakteriální mýdlo
Čištění lze provést i pomocí mýdla, pro jistotu ho vždy kupujte v lékárně, kde si vyžádejte antibakteriální mýdlo. V něm následně piercing čistěte, nejrozšířenějším antibakteriálním mýdlem je u nás Protex.

3.
Čajovníkový olej
Olej je vhodné naředit podle návodu, v lékárnách je jich dostupných více druhů. Jedná se o velmi silný antibakteriální prostředek.

4.
Borová voda a roztok na kontaktní čočky
Jak borová voda, tak roztok na kontaktní čočky představují ideální řešení, které čistí a působí antibakteriálně. Nejsou ovšem tak účinné jako čajovníkový olej.

5.
Rukavice
Při čištění piercingu je zapotřebí, abyste měli zcela čisté ruce, je vhodné je umýt dezinfekčním mýdlem. Nejlepší variantou je použití rukavic.

6.
Nepoužívejte na čištění
Velmi oblíbené je čištění prostřednictvím framykoinu, peroxidu vodíku, septonexu, lihu a dalších dezinfekcí. Tyto prostředky nepoužívejte pro čištění piercigu, ale pouze v případě infekce. Jejich účinek je totiž ten, že ničí nově vytvořenou tkáň.

7.
Větší nečistoty
Odolné nečistoty odstraňujte ještě před čištěním v dezinfekčním roztoku, k jejich odstranění použijte hrubší kartáček.

Autor: chorche
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak se zbavit zamlženého skla v autě?
Jak a proč si koupit dodávku z bazaru?