Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pečovat o pleť v zimě

Jak pečovat o pleť v zimě | rady a tipy. O pleť se musíme starat celý rok. Zatímco v létě ji chráníme především před slunečními paprsky, v zimě je nutné ji hlavně důkladně hydratovat.

Co je potřeba

Hydratační krém, hydratační sérum, odličovací přípravky

V zimě naší pleti nejvíce škodí teplotní výkyvy, jimž musíme čelit, když z mrazu přecházíme do suchého, vyhřátého bytu. Proto musíme dopřát pokožce co nejvíce vlhkosti. Základem je kvalitní hydratační krém (přečtěte si také: Jak vybrat vhodný hydratační přípravek). Vyberte na den klidně s výrazně hutnější texturou a pokud chcete pleť odlehčit, použijte na noc zvláčňující pleťový olej.

Podle toho, jak vaše pleť vypadá, zařaďte čas od času výživnou pleťovou masku (návod na domácí hydratační masku naleznete zde: Jak podomácku hydratovat pleť | návod na hydratační maskunebo sérum.

Při nedostatečné zimní hydrataci se potíže s pletí nemusejí objevit hned. Pokožka se však stává křehčí a zranitelnější. Z krátkodobého hlediska se na ní mohou objevovat drobné šupinky. Také se dostaví nepříjemný pocit pnutí.

Nepodceňujme v zimních měsících ani sluníčko. Hlavně na horách nebo tam, kde se odráží od sněhu, může napáchat nedozírné škody. Proto používejme kosmetické přípravky, které obsahují potřebný UV faktor.

Stejně tak nepříjemné je i větrné počasí. Pleť musíme ochránit. I z tohoto důvodu se vyplatí pořídit si hutnější makeup na rozdíl od jemného fluidu, který nanášíme v létě.

Někomu v zimě popraská kůže na rukou. Na kvalitních krémech proto nešetřete.

To platí i pro tělovou kosmetiku, protože celkově je pokožka kvůli suchému vzduchu doma a v kanceláři hrubší a drsnější. Na vině je nižší produkce mazových žláz.

I v zimě je základem dobré péče o pleť důkladné čištění.

Zapomínat nesmíme ani na její výživu zevnitř, tedy dopřát si dostatek vitamínů a minerálů. Kdo má potíže s rozšiřujícími se žilkami, měl by zařadit do svého jídelníčku potraviny, které obsahují dostatek rutinu. Velmi dobrá je například pohanka.

  • Kdo má vážnější kosmetické problémy, měl by se poradit o vhodných přípravcích v lékárně.
  • Pokud se objeví vyrážka nebo jiné potíže, navštivte svého kožního lékaře.
  • Nepoužívejte prošlou kosmetiku, kontrolujte pravidelně datum expirace.
Autor: MARTI
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na citlivé zubní krčky
Jak si vyrobit krém na ruce
Jak si vyrobit krém na ruce | DIY. Ruce pro nás celý den tolik dělají, že mnohdy máme pokožku na rukou vysušenou a drsnou. Pro nejednoho z nás je krém…
Jak odstranit ztvrdlou kůži na patách
Suché a popraskané paty bijí do očí a nemůže je vykompenzovat ani váš jinak dokonalý vzhled, vyladěné oblečení, luxusní make up a perfektní účes. Jste…
Jak se starat o pokožku po holení | rady
Jak se starat o pokožku po holení | rady. Naše citlivá pokožka má tendenci bránit se všem zásahům zvenčí a holení pro ni není zrovna příjemná záležito…