Přejít k hlavnímu obsahu

Jak čistit znečištěné krbové sklo

Krb je krásným topením, které působí i jako dekorace, když se díváme skrze sklo na zapálený oheň. Tato dekorace začne ovšem ztrácet na efektu, když se nám sklo začoudí kouřem. Krbové sklo začne být neprůhledné a nemůžeme následně sledovat, jestli uvnitř hoří oheň. O krbové sklo je třeba se starat, aby nám stále přinášelo stejné potěšení. Způsob čištění krbového skla je velice snadný. Jak čistit znečištěné krbové sklo?

1

Jemný popel

Nejlepší variantou čištění krbového skla je jemným popelem. K tomuto čištění potřebujete pouze papírové ubrousky nebo kus novin. Dvířka kamen otevřete a suchý ubrousek namočte do jemného popelu v kamnech. Následně začněte s čištěním skla tak, že budete krouživými pohyby postupovat postupně přes celou plochu skla. Ubrousky střídejte a vždy použijte nový, který opět namočíte v popelu. Poslední ubrousky už v popelu nenamáčejte, ale pouze už jen sklo doleštěte. Po vyčištění je sklo dokonale čisté a stačili k tomu pouze ubrousky nebo noviny. Tento způsob je nejjednodušší.

2

Čištění krbového skla saponátem

Sklo krbu lze stejně dobře vyčistit saponátem, potřebujete k tomu houbičku, hadr, vodu a saponát. Sklo kamen jednoduše vyčistěte saponátem, až bude vyčištěné, tak ho ještě vyleštěte pomocí hadříku.

3

Čistič na krbová skla

V domácích potřebách a v prodejnách krbů je snadno dostupný prostředek přímo určený na čištění krbových skel. Stejného efektu ovšem dosáhnete snadno i pomocí předchozích dvou kroků.

Pokud se chcete vyvarovat často začouzeným sklům, tak netopte špatně vysušeným dřevem, dřevo nedávejte do bezprostřední blízkosti skla a topte tak, abyste dosáhli vysokého žáru. Nikdy k čištění krbového skla nepoužívejte abrazivní čistící prostředky, které obsahují písek. Pokud budete používat houbičku, tak opět bez abrazivní vrstvy. Sklo krbu čistěte pouze, když je zcela chladné.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak využít angínovník
Jak navždy zatočit s vodním kamenem?
Jak vybrat ideální vypínač
Jak si vyrobit gel na praní