Přejít k hlavnímu obsahu

Jak konečně začít cvičit

14. Leden 2016

Začít cvičit - jedno z nejčastějších (nejen) novoročních předsevzetí. Každý chce, každý to myslí vážně, ale jen málokdo vydrží. Jak vlastně správně cvičit? Jak dlouho? Jak často? A jak se správně motivovat?

1
Obecně platí, že jakýkoliv pohyb je lepší než žádný. Jak ale začít? Pokud jste se dlouho vůbec nehýbali, zdraví prospěšnou změnou pro vás bude i půlhodinová procházka se psem. Časem můžete zkusit indiánský běh - střídání chůze s během.
2
Až si na pravidelný běh zvyknete, můžete přidat pár cviků na břicho a další problémové partie. Na otázku jak často cvičit je jednoduchá odpověď - tak často jak vám to vaše tělo a čas dovolí. Pokud mluvíme pouze o rekreačním cvičení, rozhodně platí pravidlo, že čím více, tím lépe.
3
Mnohé studie uvádí, že tělo začíná spalovat tuky po dvaceti minutách pohybu, správně byste tedy měli vydržet alespoň třicet. Ideální je střídání vysoce intenzivního kardio cvičení, které zrychlí váš metabolismus (jízda na kole, zumba, běh nebo aerobik) s posilováním i vyváženou dietou. Jedno doplňuje druhé a výsledky jsou tak vidět rychleji než pokud na příklad pouze posilujete. A výsledky jsou tou největší motivací jak vydržet.
4
Zkuste si na papír vypsat své největší motivace, můžete je doplnit citáty pro inspiraci. „Vždycky, když se mi nechce do fitka a hledám výmluvy, vzpomenu si na citát, co jsem našla na svém oblíbeném fitness blogu: Někdo, kdo je vytíženější než ty, právě teď běhá. Rozčílím se, rychle se sbalím a vyrazím.“ říká šestadvacetiletá studentka Bára z Prahy. „Další z těch motivujících je: Kdybys šla cvičit hned, když jsi nad tím poprvé přemýšlela, teď už bys byla hotová. Lidé, kteří se snaží pravidelně cvičit a vždy dlouho přemýšlí, zda dnes jít nebo nejít ví, o čem mluvím.“ dodává Bára. Motivovat se můžete i zapisováním mír, pravidelným focením problematických partií nebo nakupováním nových oblečků do posilovny.
5
Až začnete, sami poznáte, co právě na vás funguje nejlépe. Důležité je také vybrat si ten správný pohyb. To, co jednomu vyhovuje, může druhému lézt na nervy. Pokud řešíte svou lenost již delší dobu, zkuste se například zapsat na kurz intenzivního tance.A až si zvyknete na pravidelnou dávku endorfinů, už nebude cesty zpět!
Autor: chorche | Zobrazit autorská práva

Foto k návodu Jak začít cvičit: ilustrační, Daniel Altherr, ID: 397505, zdroj: sxc.hu

Hodnocení
Tereza (neověřeno) | Ne, 04/12/2015 - 18:27

Pokud hledáte parťáka ke cvičení, který by vás motivoval a nemáte nikoho takového ve svém okolí, můžete se podívat na www.sportcentral.cz, kde najdete lidi se stejnými zájmy :)

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Cvičení doma má několik výhod. Cvičit můžeme v kterémkoli čase, při jakémkoli počasí a v každém věku. Tisíce návodů na cvičení doma najdeme na interne…
Obrázek není k dispozici
Eliptický trenažér je oblíbený posilovací stroj, který zvyšuje kondici a pomáhá zlepšit krevní oběh. Tento posilovací stroj simuluje běh, narozdíl od…