1

Všímat si a upozornit na vše hezké

Jarní příroda poskytuje mnoho podnětů a krásy. Zeptejte se dítěte, jak se mu líbí zelenající se stromy a hned sdělte svůj kladný názor. Támhle kvetou žluté pampelišky a sedmikrásky, to je krása. Neočekávejte, že dítě to bude sdílet nebo opakovat. Zaručeně ovšem obohatíte jeho city i přes váš subjektivní pocit, že to třeba dítě nikterak nezaujalo.
Využijte každé situace a upozorněte dítě na cokoliv, co stojí za povšimnutí a co vám připadá estetické.

2

Vysvětlete situaci na základě vlastního prožitku dítěte

Dobrého výsledku dosáhnete, když si budete s dítětem povídat o něčem, co vidělo, okusilo nebo prožilo. Hezký zážitek při návštěvě ZOO nebo nějaké malé farmy, při procházce do přírody nebo na dětském hřišti. To vše se dá pozitivně využít ke smyslné vnímavosti dítěte.

3

Posilujte přirozené city

Posilování přirozených citů směřujících k rozvíjení poznání jako je zájem, zvídavost i objevování něčeho nového jsou prospěšné a přispívají k upevnění morálně volních vlastností.
Každá práce, která se doma provozuje je prvkem k získávání nových zkušeností a poznatků dítěte. Při tvořivosti a výrobě, která vede k efektivnímu výsledku může díte pozorovat a nebo pomáhat.

4

Podporujete rozvoj fantazie, samostatnosti a kreativity.

Nezapomeňte dítě pochválit za snahu. Pokud se mu něco nepovede, nekritizujte příliš. Můžete říci, že to mohlo být lepší, buďte konkrétní, ale převažovat musí pochvala a pozitivní stanovisko. V opačném případě dítě odradíte a neprojeví příště zájem.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.333335
Average: 3.3 (3 votes)