Přejít k hlavnímu obsahu

Jak na přihlášení do datové schránky

Pro přihlášení do datové schránky potřebujete přístupové přihlašovací údaje. Ty jste obdrželi v obálce se žlutým pruhem. Při prvním přihlášení do datové schránky ji aktivujete. Postupujte snadno následovně.

1
Pro přihlášení do datové schránky je vyžadováno vložení zaslaných přístupových hesel. Jedná se o ID schránky, ID osoby a heslo.
2
Otevřete webovou stránku www.mojedatovaschranka.cz (odkaz na konci tohoto návodu) a vepište údaje - uživatelské jméno (ID osoby), heslo a opište ze zobrazeného obrázku kód.
3
Při přihlášení pomocí ID osoby systém datových schránek pozná, že se přihlašujete do systému vy osobně, protože jste dopis obdrželi do vlastních rukou.
4
Jestliže se vám nedaří do datové schránky přihlásit, zkontrolujte: - zda máte zapnutou správnou klávesnici (českou či anglickou) - zda jste omylem nezaměnili některá písmenka ? často se zaměňuje velké písmeno "I" s malým "L" a malé "G" s malým "Q" - zda nepíšete malá písmena jako velká nebo obráceně, písmena s háčky a čárkami místo číslic a podobně (nemáte zapnutý režim psaní velkých písmen Caps Lock, píšete s českou/anglickou klávesnicí aj.)

Je možné, že před vstupem na stránku www.mojedatovaschranka.cz se zobrazuje výstraha o zabezpečení tohoto webu. Tato výstraha se zobrazuje, protože k zabezpečení těchto stránek je použit certifikát akreditovaného poskytovatele certifikačních služeb PostSignum.

Nově vznikajícím obchodním společnostem je datové schránka zřízena automaticky. Přihlášení do datové schránky není ze zákona povinné. Pokud se ale do datové schránky nepřihlásíte a zprávy si nevyzvednete do 10 dnů od jejich dodání, jsou tyto zprávy ze zákona považovány za doručené.

Autor: chorche
Hodnocení
Mifka Jiří (neověřeno) | St, 04/24/2013 - 20:06

Heslem které zadávám se nedostanu na vstup. Stále se objevuje chybné heslo. Na toto heslo jsem se vždy bez problémů na schránku dostal. Prosím pomožte. Děkuji

Melicharová (neověřeno) | Út, 09/04/2012 - 11:01

Po zadání ID osoby a hesla se mi na obrazovce objeví pouze informace o uživateli, kdy bylo poslední přihlášení a k čemu mám oprávnění.
Pod tímto je Zprávy - Ověření datové zprávy - Nastavení.
Kliknout na to nejde.Jak mám otevřít svou datovou schránku ? Děkuji.

Úřady, které doručují firmám důvěrné zprávy do datových schránek, se občas zmýlí a zašlou korespondenci někomu jinému. Zpravidla se stejným jménem, ale jinou identitou. Jestliže informace nepatří Vaší osobě (popř. nezastupujete-li jinou osobu), pak kontaktujte infolinku 270 005 200. Operátorce infolinky datových schránek sdělte svůj případ a žádejte nápravu.

Augustin Čermák (neověřeno) | Út, 02/14/2012 - 16:38

In reply to by Halotová Jarmila (neověřeno)

Byl jsem vyzván, abych si z datové schránky jistého majitele vyzvedl zprávu. Co mám proto udělat? Uživatelské jméno (ID osoby) i heslo mně bylo sděleno.

Dobrý den, bohužel nevidím na Vaši obrazovku počítače, nicméně po zadání www.mojedatovaschranka.cz se obvykle zobrazí hláška, zda přijmout bezpečnostní výjimku. Po zakliknutí "přijmout" se zobrazí titulní strana www.mojedatovaschranka.cz. Napravo pak naleznete: Přihlášení do datové schránky - Kliknete v menu na JMÉNEM A HESLEM.

Další zajímavé články

Jak na sledování zásilek - Česká pošta
Sledování zásilek – Česká pošta je užitečný nástroj, který zákazníkům České pošty (ČP) umožňuje zjistit, kde se aktuálně nachází jejich zásilka. Díky…