Co je potřeba

Opereční systém a počítač, na který systém instalujeme

1

Vložíme instalační CD se systémem do mechaniky počítače. Počítač restartujeme a ještě před startem stávajícího operačního systému pomocí klávesy F2 (u některých počítačů může být jiná) vstoupíme do nastavení BIOSU. V této nabídce nastavíme aby počítač bootoval přednostně z CD. A počítač znovu restartujeme.

2

Počítač automaticky naběhne do instalační nabídky která je přednahrána na CD. Po odsouhlasení licenčních podmínek počítač začne "natahovat" jádro operačního systému a instalace bude rozpoznávat zapojený hardware. Po této poněkud zdlouhavé proceduře bude potřeba naformátovat disk. Naformátujte disk do souborového systému NTFS.

3

Po zdlouhavějším naformátování disku počítač začne kopírovat jádro systému a instalační souboy na zformátovaný disk. Až bude kopírování kompletní počítač se automaticky restartuje. Niní už instalace bude pokračovat z pevného disku. Nakopírované soubory se začnou extrahovat a konfigurovat. Instalace provede ještě několik kroků po kterých se vám spustí průvodce nastavením počítače.

5

Pomocí průvodce nastavte své osobní údaje, název počítače, specifikace počítače, uživatelské účty, čas datum. připojení k internetu... Po vyplnění všech informací jste úspěšně zvládli nainstalovat nový operační systém.

Tipy

- Pokud nemáte na zakoupení licence operačního systému windows, vyzkoušejte operační systém Linux.
- Po instalaci systému si nezapomeňte nainstalovat i drivery přiložené k vašemu počítači.

Varování

- Naformátováním disku ztratíte všechna data na daném disku!
- Kroky mohou být v jiném pořadí, podle toho, jaký operační systém instalujete.

Klíčová slova

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.333335
Average: 4.3 (3 votes)