1

příprava auta
Jakmile uznáte za vhodné, že je dobré sněhové řetězy nasadit, zastavte u kraje vozovky, tak abyste nepřekáželi silničnímu provozu. Nezapomeňte si srovnat kola do směru jízdy automobilu. Vytáhněte si balení sněhových řetězů a můžete začít.

2

příprava řetězu
Řetěz si před použitím rozložte před kolem auta a upravte překroucené řetězové části. Řetěz pomalu zasouvejte za kolo, rukou zpoza kola vytáhněte první část, druhou rukou držte druhou část řetězu. Obě části lanka spojte.

3

úprava řetězu
Spojené lanko posuňte více nahoru a nyní si všímejte přední části řetězu. Pomocí háčku spojte boční řetěz s koncovým článkem bočního řetězu. Zkontrolujte ještě jednou, jestli se řetězy nepřekroutily. Lanko zasuňte ještě dál za pneumatiku a řetěz upevněte na pneumatice tak, jak by měl výsledně vypadat.

4

upevnění řetězu
Ťeď už stačí řetěz jen upevnit. Napínacím řetězem silně utáhněte celé „obutí“, a to tak, že ho zaklesnete do drážky v průvlečné zarážce. Zbývající část řetězu pak provlékněte kolem bočního řetězu a pryžový napínač upevněte na vhodném místě na řetězu. Důležité je, aby řetězy pevně „objímaly“ pneumatiku, proto ještě jednou zkontrolujte, jestli jsou pevně nasazené.

5

obutí zbylých pneumatik
Podobně, jak jsme naznačili výše, upevněte sněhové řetězy i na zbylé tři pneumatiky.

6

kontrola po 50 m
Po 30 až 50 metrech je nutné opět zastavit, vystoupit z vozidla a sněhové řetězy zkontrolovat. Mohlo se uvolnit některé upevnění. Většinou je možné řetězy ještě trochu utáhnout. Pokud byste toto zanedbali, špatně usazené řetězy by mohly vaše auto i poškodit. Další zastavování a kontrola už nejsou nutné.

Tipy

Každé balení sněhových řetězů by u sebe mělo mít návod, jak se nasazují, pro případ, kdybyste si nevěděli rady. Dobré je si to ale natrénovat už doma, abyste pak v terénu nebyli překvapení.

Varování

Řetězy nezapomeňte co nejdříve po použití opláchnout v teplé vodě a vysušit, aby se nepoškodily.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.333335
Average: 3.3 (3 votes)