Co je potřeba

• Kapesník
• Hra
• Papírové kuličky
• Pampelišky
• Zrcadlo
• Svíčky
• Sklenice s nápoji a brčky

1

Podle odborných studií se udává, že schopnost fouknout nosem mají již dvouleté děti. Učit smrkání je proto ideální zkoušet okolo dvou let. Jestli chcete naučit dítě smrkat, tak musíte nejprve dítě foukat nosem, a to je celkem pěkná dřina.

2

Zkuste to hrou. Nejsnazší cestou k úspěchu, je naučit dítě foukat nosem, aniž by si uvědomilo, jaký je původní záměr. Perfektním takovým prostředkem je sfoukávání svíček na dortu. Zvěte je ku pomoci a při jakékoliv oslavě na dort zakomponujte svíčky, na které je nalákejte, aby vám pomohly. Děti foukání svíček obvykle baví a učí se přitom nenásilně uvědomit si, co je fouknutí a co přitom musí udělat, aby došlo k úspěšnému sfouknutí plamenu svíčky. Nezapomeňte však dítěti ukázat, jak se to dělá, fanděte mu a chvalte.

3

I když bublání brčkem do kakaa, či limonády, možná nepatří mezi naše oblíbené dětské aktivity, avšak pro děti velmi prospěšné. Bubláním si podporuje nejen plíce, ale učí se foukat.

4

Kupte dětem bublifuky. Děti bublifuky milují a tím, že se naučí vyfukovat krásné bubliny, tak se naučí ovládat foukání pusou i nosem.

5

Vytvořte malinké lehké kuličky z ubrousku anebo vaty a vyhlaste soutěž o nejlepšího foukače. Nejprve foukejte kuličky na druhou stranu pusou a následně úkol zkomplikujte a chtějte, aby se kulička posunovala foukáním nosem.

6

Vytvořte z krabičky na stole branku. Pak vezměte malou vatovou kuličku anebo kuličku z kapesníčku a brčko. Jeden konec brčka přiložte k jedné nosní dírce, druhou ucpěte a snažte se fouknutím dostat kuličku do branky. Nezapomeňte vše dítěti ukázat

7

Samotné smrkání. Kapesník nesmí zakrývat oči. Dítě musí užívat při smrkání obě ruce. Hlavu při smrkání musí mít dítě vzpřímenou. Prsty se při smrkání dotýkají těsně vedle kořene nosu, pozor, kořen nosu se nemačká. Nejprve se vyprazdňuje dlouhým výdechem do nosu jedna dírka, a pak druhá. Ústa při smrkání musí být uzavřena. Sekret se stírá dlouhým tahem směrem dolů k nosním otvorům.

Tipy

Dítě chvalte, podporujte jej a můžete jej i odměnit. Důležité je nejen technika smrkání, ale i jeho častost, aby nedocházelo k hromadění sekretu v nose. Ten pak ohrožuje celý organismus a může pak stát i za nutností užití antibiotik.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.6
Average: 3.6 (5 votes)