Přejít k hlavnímu obsahu

Jak nejlépe poznat Sydney

21. Listopad 2013

Sydney je největším australským městem a zároveň jedním z nejdůležitějších měst jižní polokoule. Toto kosmopoliní město je velmi oblíbený cíl pro turisty, jelikož má skvělou atmosféru a spoustu zajímavostí k návštěvě. Jak nejlépe poznáte Sydney a proniknete do života tohoto velkoměsta?

1

Navštivte budovu opery
Symbolem města Sydney je budova zdejší opery, která je světovým architektonickým skvostem. A co je na ní tak unikátního? Především střecha, která vypadá, že se skládá z milionů malých částí a mění barvu podle polohy slunce.

2

Circular Quay a The Harbour Bridge
The Harbour Bridge, ocelový most, je po opeře hned druhou dominantou města. Pod ním leží nejstarší část Sydney The Rocks, vedle níž pak najdete i dopravní uzel celého města Circular Quay. U Circular Quay také najdete hned několik muzeí.

3

Zasurfujte si na Bondi Beach
Bondi Beach je světově proslulá pláž asi 20 minut od Sydney. Je oblíbená zejména pro skvělé restaurace, bary a obchody. Můžete se zde opalovat, plavat nebo si zaplatit pár surfařských lekcí a zkusit tento Australany velmi oblíbený sport. Stejně tak se můžete vydat na asi 2.5 km dlouhou procházku podél pláže a po útesech.

4

Poznejte zdejší hudební scénu
Sydney je známé pro svou scénu s živou hudbou, kterou vychvalují i Melbourňani. Kromě velkých koncertů a akcí si najděte události, které se zrovna odehrávají i v menších alternativních podnících.

5

Projděte se botanickou zahradou až k sídlu vlády
Stejně jako v dalších australských městech, i v Sydney se nachází obrovská botanická zahrada Royal Botanic Gardens, kde lépe poznáte místní faunu. Pokud jí projdete, ocitnete se až u sídla vlády Nového Jižního Walesu.

6

Mluvte jako Australani
Jak lépe můžete poznat život a kulturu tohoto velkoměsta než při konverzaci s místními? Opraště svou angličtinu a vytvořte nová přátelství! Spousta turistů Sydney navštívít přímo kvůli studiu angličtiny, rozhodnou se totiž vyrazit na jazykový pobyt zprostředkovaný společností ESL. Sydney nabízí skvělé kulturní i sportovní vyžití a především se zde nachází opravdu velké množství jazykových škol. Studium angličtiny v Sydney je skvělým způsobem, jak poznat toto město a zároveň investovat do vzdělání. Díky jazykovému pobytu v Sydney proniknete do zdejšího životního stylu, zažijete spoustu skvělých zážitků, ale hlavně se domů vrátíte se zlepšenou angličtinou.

7

Navštivte olympijský areál
Snad všichni si pamatují olympisjké hry v Sydney, díky kterým se toto město stalo ještě slavnější. Navštivte zbylé stadiony, například mezi místními velmi oblíbený Aquatic Centre nebo vůbec největší olympijský stadion na světě Stadion Australia.

8

Zúčastněte se Sydney Festivalu
Pokud Sydney navštívíte v lednu, pak si nenechte ujít Sydney Festival. Celé městské centrum se promění v hudební a uměleckou podívanou. Můžete zde shlédnout opravdu veškeré umění, od burleskního cirkusu až po domorodé umění.

Klíčová slova: Sydney Austrálie

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak poznat Praděd v Jeseníkách
Praděd, nejvyšší hora Slezska a Moravy, je turisticky přístupný celý rok. V reliéfu Hrubého Jeseníku, kde se nachází, je nepřehlédnutelný, a to i prot…
Obrázek není k dispozici
Jak poznat dolní tok řeky Moravice
Tip na třídenní turistický výlet. Jestliže dolní toky řek nebývají turisticky příliš zajímavé, neplatí to o severomoravské Moravici. Krajina kolem dol…
Obrázek není k dispozici
Jak zhlédnout operu v Sydney
Budova opery v Sydney se stala, vedle klokana, snad nejznámějším symbolem Austrálie. Její architektonické hodnoty jsou stále uznávány na celém světě a…