Přejít k hlavnímu obsahu

Jak odstranit vrzání a drhnutí dveří

30. Listopad 2015

Nepříjemné zvuky, které dokáží dveře vydávat, jsou mnohdy až nesnesitelné, obzvláště v případech, kdy se snažíme v noci pohybovat tiše po bytě. Velké množství uživatelů, vrzající nebo drhnoucí, dveře vůbec neřeší a klidně se nechávají dlouhé roky trýznit jejich nepříjemným zvukem. Odstranění příčin, vrzání i drhnutí, je přitom velmi snadné a lze to mnohdy učinit i za několik minut. Jak odstranit vrzání a drhnutí dveří?

1

.
Slabé drhnutí
Pokud zaznamenáte slabé drhnutí dveří, tak je to obvykle po pořízení koberce, který se tak stal překážkou, o kterou dveře drhnou. V jiných případech se může jednat o drobné posuny země nebo dveří. Drhnutí se zbavíte snadno prostřednictvím distančních kroužků nebo podložek. Koupíte je v železářství. Dveře jednoduše vysaďte z pantů a následně kroužky, nebo podložky, nasaďte na čepy pantů. Vždy začněte po jednom kroužku, dokud vrzání nezmizí. Pokud jich dáte více najednou, tak je možné, že by pak dveře neseděly do zárubní.

2.
Drhnutí při svěšení
Pokud dveře drhnou a je prostým okem viditelné, že jsou na jedné straně více svěšené, tak je zapotřebí přešroubovat panty a svěšení narovnat. Postačí vám obvykle šroubovák nebo imbus.

3.
Silné drhnutí
Pokud dveře velmi silně drhnou a nepomůže ani přešroubování pantů a nasazení kroužků, tak zjistěte příčinu nerovnosti. Pokud je vada v silném nátěru nebo ve velké nerovnosti povrchu dveří, tak dveře vysaďte a následně je budete muset zbrousit nebo seříznout. Ihned po zbroušení povrch zjemněte drsným papírem a na dané místo naneste slabší nátěr.

4.
Slabé vrzání
Jestliže vám dveře slabě vrzají při otevírání, tak si najděte tuhu z tužky a na styčné ploše pantu vytvořte drobnou vrstvu grafitu, která zabrání drhnutí kovových částí.

5.
Silnější vrzání
Jestliže je vrzání pravidelné, tak použijte silikonový olej pro kovové části a důkladně ho aplikujte na celý čep. Aplikovat můžete rovněž i minerální olej.

6.
Intenzivní vrzání
Pokud je vrzání velmi intenzivní, tak použijte vazelínu nebo speciální pastu na mazání styčných kovových ploch. Problémy by měly následně přestat.

Autor: chorche
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak se zbavit zamlženého skla v autě?
V zimním období se často setkáváme se zamlženými skly uvnitř auta. Jak je co nejrychleji odmlžit, když ráno spěcháme? Dá se této situaci předcházet a…
Jak a proč si koupit dodávku z bazaru?