Přejít k hlavnímu obsahu

Jak opravit popraskanou zeď

25. Červen 2019

Popraskaná omítka může mít několik příčin. Materiál domu přece stále pracuje. Většinu prasklin můžeme poměrně jednoduše opravit. Místo sádry však použijeme vhodný tmel.

Co je potřeba

tmel

špachtle

smetáček

rozprašovač

1

Příprava na nanášení tmelu je poměrně snadná. Smetáčkem či tvrdším štětcem smeteme nečistoty z povrchu omítky. Některé tmely vyžadují zvlhčenou zeď. Ke zvlhčení nám bude bohatě postačovat běžný rozprašovač. Pokud jsou praskliny příliš úzké, aby do nich tmel pronikl, prasklinu rozšíříme. Třeba špachtlí.

2

Jestliže budeme chtít i vymalovat, měli bychom na to myslet už dopředu. Pokud máme bílé zdi a praskliny nejsou příliš viditelné, moderní tmely bílé barvy nám je zakryjí, aniž bychom museli znovu malovat.

3

Přípravu máme u konce. Začneme s nanášením tmelu. K tomu dnes používáme plikační pistoli. Je-li prasklina příliš hluboká, nanášíme tmel ve fázích. Jinak bude trvat říliš dlouho, než nám materiál zaschne. Tmel zpravidla při schnutí zmenšuje svůj objem. Proto nanášíme tmel tak, aby trošku vyčníval z praskliny nad povrch. Pro malé praskliny bude postačovat, když akrylátový tmel budeme nanášet prstem.

4

Před nanesením poslední vrstvy tmelu se prasklina přelepí v podélném směru výztužnou páskou. Přebroušení povrchu je dobré nechat raději až na další den, kdy výplň praskliny dokonale vyschne.

Používejte jen takový tmel, který je vhodný - tedy intreriérový nebo exteriérový.

Nepoužívejte sádru. Je křehká a velice špatně se upravuje. Moderní tmely mají mnohem lepší užitné vlastnosti.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak správně dezinfikovat koupelnu
Pro čištění a dezinfekci koupelen si už nevystačíme pouze s navlhčeným mopem, je potřeba použít chemii. Koupelnu můžeme čistit i bez chemických prostř…
Jak prát spacák | tipy
Jak prát spacák | tipy. Praní spacáku je velmi nepříjemné téma, kterému se snaží mnoho vášnivých kempařů vyhnout. Spacák naštěstí není nutné prát čast…