Co je potřeba

tmel
špachtle
smetáček
rozprašovač

1

Příprava na nanášení tmelu je poměrně snadná. Smetáčkem či tvrdším štětcem smeteme nečistoty z povrchu omítky. Některé tmely vyžadují zvlhčenou zeď. Ke zvlhčení nám bude bohatě postačovat běžný rozprašovač. Pokud jsou praskliny příliš úzké, aby do nich tmel pronikl, prasklinu rozšíříme. Třeba špachtlí.

2

Jestliže budeme chtít i vymalovat, měli bychom na to myslet už dopředu. Pokud máme bílé zdi a praskliny nejsou příliš viditelné, moderní tmely bílé barvy nám je zakryjí, aniž bychom museli znovu malovat.

3

Přípravu máme u konce. Začneme s nanášením tmelu. K tomu dnes používáme plikační pistoli. Je-li prasklina příliš hluboká, nanášíme tmel ve fázích. Jinak bude trvat říliš dlouho, než nám materiál zaschne. Tmel zpravidla při schnutí zmenšuje svůj objem. Proto nanášíme tmel tak, aby trošku vyčníval z praskliny nad povrch. Pro malé praskliny bude postačovat, když akrylátový tmel budeme nanášet prstem.

4

Před nanesením poslední vrstvy tmelu se prasklina přelepí v podélném směru výztužnou páskou. Přebroušení povrchu je dobré nechat raději až na další den, kdy výplň praskliny dokonale vyschne.

Tipy

Používejte jen takový tmel, který je vhodný - tedy intreriérový nebo exteriérový.

Varování

Nepoužívejte sádru. Je křehká a velice špatně se upravuje. Moderní tmely mají mnohem lepší užitné vlastnosti.

Klíčová slova

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
2.333335
Average: 2.3 (3 votes)