Přejít k hlavnímu obsahu

Jak opravit protékající záchod

Protékající záchod obvykle nezastupuje žádnou fatální závadu, ale přesto vás může stát zbytečně vyhozené peníze. Protékáním vody do klozetové mísy vám může za rok „odtéci“ i několik stokorun. A protože protékání záchodu se objevuje hlavně u starších toalet, není ani náročné opravu provést svépomocí. Dříve než zavoláte údržbáře, zkuste při opravě WC postupovat podle tohoto doporučeného návodu - vyčištění ventilu a plováku v nádržce na vodu.

1
Na opravu protékajího záchodu si připravte potřebné nářadí a díly, to znamená šroubovák, náhradní díly, těsnění, ventil a také čistící prostředky.
2
Zavřete ventil, kterým přitéká voda do nádržky záchodu. Pokud jej na WC nemáte, pak musíte uzavřít hlavní přívod vody v domácnosti.
3
Záchod spláchněte, abyste vyprázdnili celou nádržku na vodu.
4
Rozdělejte nádržku. Její odklopení je u většiny záchodů velmi jednoduché. Obvykle postačí sejmout horní víko, případně odšroubovat tlačítko pro splachování, které bývá jeho součástí. V některých případech může být splachování připevněno k tyčce, kterou musíte vytáhnout. Následně sundáte kryt.
5
Až se dostanete do vnitřku nádržky, vyjměte plovákový ventil a důkladně jej omyjte. Často bývá pokryt slizkým povlakem, který odstraníte přidáním třeba jaru do vody, ve které plovák omýváte. Poté jej ještě opláchněte pod tekoucí vodou.
6
Někdy může být příčinou protékání toalety znečištěné těsnění u ventilu bránící dokonalé těsnosti. Zkontrolujte stav plochy, na níž těsnění dosedá. Toto místo očistěte saponátem, aby bylo odmaštěno a těsnění mohlo dokonale přilnout.

Na chatě nebo chalupě se někde používá tvrdá studniční voda, která bývá příčinou usazování vodního kamene. Ten pak obaluje plovák a zabraňuje jeho přilnavosti a správnému dosednutí. Vodní kámen je třeba odstranit a plovák i další části nádržky na vodu omýt vodou doplněnou o saponát.

Autor: chorche | Zobrazit autorská práva

Foto: il., autor: Arjun Kartha, ID: 445146, zdroj: sxc.hu

Hodnocení
vincek (neověřeno) | Po, 11/14/2016 - 21:52

Dobrý den.Protéká mně WC,ale takové rady typu-vyjměte plovákový ventil nebo těsnění u ventilu apod.mi moc nepomůžou.Postrádám postup,jak to vyjmout.Vincek

Milan (neověřeno) | Po, 03/30/2015 - 11:53

Návod možná dobrý ale mě k ničemu.Rozebral jsem mechanismus ,vnitřek uzávěru,tam je problém a nevím jaký. Membrána asi nevytváří potřebný tlak nebo něco jiného.Nezavírá vůbec. Ahoj Milan

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici