1

Na opravu protékajího záchodu si připravte potřebné nářadí a díly, to znamená šroubovák, náhradní díly, těsnění, ventil a také čistící prostředky.

2

Zavřete ventil, kterým přitéká voda do nádržky záchodu. Pokud jej na WC nemáte, pak musíte uzavřít hlavní přívod vody v domácnosti.

3

Záchod spláchněte, abyste vyprázdnili celou nádržku na vodu.

4

Rozdělejte nádržku. Její odklopení je u většiny záchodů velmi jednoduché. Obvykle postačí sejmout horní víko, případně odšroubovat tlačítko pro splachování, které bývá jeho součástí. V některých případech může být splachování připevněno k tyčce, kterou musíte vytáhnout. Následně sundáte kryt.

5

Až se dostanete do vnitřku nádržky, vyjměte plovákový ventil a důkladně jej omyjte. Často bývá pokryt slizkým povlakem, který odstraníte přidáním třeba jaru do vody, ve které plovák omýváte. Poté jej ještě opláchněte pod tekoucí vodou.

6

Někdy může být příčinou protékání toalety znečištěné těsnění u ventilu bránící dokonalé těsnosti. Zkontrolujte stav plochy, na níž těsnění dosedá. Toto místo očistěte saponátem, aby bylo odmaštěno a těsnění mohlo dokonale přilnout.

Tipy

Na chatě nebo chalupě se někde používá tvrdá studniční voda, která bývá příčinou usazování vodního kamene. Ten pak obaluje plovák a zabraňuje jeho přilnavosti a správnému dosednutí. Vodní kámen je třeba odstranit a plovák i další části nádržky na vodu omýt vodou doplněnou o saponát.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.666665
Average: 4.7 (3 votes)