Přejít k hlavnímu obsahu

Jak ozdobit vajíčko artyčokovou technikou

I když tato technika vypadá na první pohled složitě, je ve skutečnosti náročná pouze na čas. Se správným návodem se krok za krokem propracujete k opravdu působivé velikonoční dekoraci, kterou vám budou určitě závidět všichni sousedé i koledníci.

Co je potřeba

  • 1 polystyrénové vajíčko
  • krejčovský metr
  • tmavý fix
  • 3 širší různobarevné látkové stuhy (odhadem 1 m každá)
  • 1 široká stuha na olemování (30 cm dlouhá)
  • velké množství špendlíků
  • lepidlo (nemusí být)
1

Příprava Vajíčko s pomocí krejčovského metru rozdělíme na čtvrtiny. Dáváme si záležet, protože křivé rozdělení nám ve výsledku rozhodí celý motiv. Stuhy nastříháme podle šířky asi na 5 cm dlouhé kousky, které lze složit do trojúhelníků tak, jak to vidíte na obrázku. Na první řadu budeme potřebovat 4 trojúhelníky.

2

První krok Podle pomocného kříže připevníme na vajíčko první trojúhelník. Nejprve přišpendlíme špičku, poté stuhu co nejvíce napneme a špendlíky připevníme i oba okraje. Snažíme se, aby se nám stuha hrnula co nejméně, i když vzhledem ke tvaru vajíčka tomu úplně zabránit nelze. Stejným způsobem připevníme i další tři trojúhelníky. Pokud se bojíme prosvítání podkladu, připevníme ještě před samotnými trojúhelníky do středu kříže čtverec ze stejné stuhy.

3

Druhý krok Připravíme si další čtyři trojúhelníky z odlišně zbarvené stuhy a připevníme je asi v osmimilimetrové vzdálenosti od středu kříže (přizpůsobte si podle velikosti zvoleného vajíčka).

4

Třetí krok Další čtyři trojúhelníky stejné barvy posuneme vzhledem k těm připevněným v druhém kroku o několik milimetrů dozadu. Stále vše napínáme a uhlazujeme.

5

Hotový čtvrtý krok Takto vypadá hotový čtvrtý krok

6

Pátý krok Připravíme si čtyři trojúhelníky další barvy a postupujeme jako v kroku dvě. Poté plynule navážeme jako v kroku tři, až získáme poslední barevnou vrstvu z osmi trojúhelníků. V případě většího vajíčka bude možná nutné ještě jednu vrstvu přidat nebo zvolit silnější stuhy.

7

Druhá polovina Nyní vajíčko otočíme a přesně stejným způsobem odekorujeme i druhou stranu. Přesně v polovině vajíčka by se nám měly obě strany potkat. Pokud některé stuhy výrazně přesahují, zastřihneme je.

8

Ozdobná stuha Nyní připevníme ozdobnou stuhu. Na špičce ji připevníme špendlíkem, poté ji svedeme dolů, opět připevníme špendlíkem a znovu vyvedeme nahoru. Tady můžeme stuhu buď připevnit špendlíkem, nebo přilepit. Stuha musí být dostatečně široká, aby zakryla spoj stužek mezi oběma stranami vajíčka.

9

Lepení Lepení je nepovinný krok. Vajíčko klidně můžeme nechat tak, jak je. Ale pokud vám vadí nehezké špendlíky, nezbude vám, než se jich zbavit. Všechny špendlíky ze špiček stuh odstraníme a špičky ihned přilepíme lepidlem (nebo tavnou pistolí). Pokud používáte obyčejné lepidlo, budete muset ještě špičky znovu špendlíky lehce přichytit k podkladu. Po zaschnutí lepidla je odstraníte.

10

Dokončení Nyní máte před sebou hotové vajíčko, které můžete nejrůznějším způsobem dotvořit. Já si vybrala k ozdobení různobarevné navlékací korálky.

Autor: notburga
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak ozdobit vajíčko voskovým reliéfem
Jak si udělat velikonoční dekorace
Jak vyrobit vyškrabávané kraslice
Technika vyškrabávání kraslic pochází ze Slovácka. Nejčastěji se používají černo-bílé vzory, které se o skořápky vyškrabávají jemným pilníkem. Chce to…
Obrázek není k dispozici
Jak ozdobit vajíčko technikou decoupage
Technika decoupage, neboli ubrousková technika je díky své jednoduchosti a finanční nenáročnosti stále oblíbenějším způsobem dekorace nejrůznějších př…