Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si udělat velikonoční dekorace

Jak si udělat velikonoční dekorace | DIY. Velikonoce jsou pohyblivým svátkem a proto jsou každý rok v jinou dobu. Slaví se první neděli po 1. jarním úplňku, tzn. po astronomickém začátku jara, který je 21.3. Někdy tedy při tvoření velikonoční výzdoby máme k dispozici jarní květiny, narašené větvičky a svěží trávu, zatímco jiné roky vezmeme zavděk sušeným rostlinným materiálem a doplňky. Několik nápadů na velikonoční dekoraci najdete v článku níže.

Co je potřeba

  • skořápky
  • vyfouknutá vejce
  • suché rostliny
  • různé přírodní materiály
  • silnější drát nebo špejle
  • tavná pistole
  • korálky
  • vázací drát
1

Do okenních truhlíků nebo květináčů s pokojovými rostlinami si můžete snadno vyrobit zápichy. Potřebovat budete vyfouknuté vejce, silnější drát, stuhu, lepidlo, korálky a materiál na dekorování kraslice. Vajíčko ozdobíme libovolnou technikou, oplétáním drátem, bavlnkou, barvením, polepením obrázky, zkrátka čímkoli, co vás napadne. Jeden otvor po vyfouknutí zaslepíme korálkem. Do druhého zasuneme drát nebo špejli a zakápneme lepidlem, aby se zápich zpevnil. Nakonec pod vejce uvážeme barevnou stužku. Zápichy můžeme také použít jako kytici do vázy. Jako variaci místo vyfouknutého vajíčka na špejli připevněte velikonoční vykrajovátko cukroví.

2

Vychází-li velikonoční svátky na pozdější dobu, můžeme udělat venkovní truhlíky. Z vycházky z lesa si přineseme polínko. Hezkou barvu mají borovicová nebo březová. Poprosíme manžela, aby nám vyřízl otvor, do kterého nasypeme zeminu. Polínko osadíme petrklíči, hyacinty, zakrslými tulipány nebo narcisy. Mezi ně můžeme píchnout větvičky kroucené vrby, zápichy nebo pomlázky.

3

Ze suchých stébel čiroku nebo rákosu, které nemusíte mít sušené, stačí je nasbírat suché na jaře okolo rybníku, uvažte pomocí vázacího drátu věnec na dveře. Rostlinný materiál ovazujte kolem kruhu ze stočeného vrbového proutí, nebo si vytvořte základ ze sena, trávy, březových větviček. Pomocí tavné pistole nalepte skořápky a plstěné květiny. Tento přírodní věnec se hodí na vrata nebo někam do venkovního prostředí. Sušina a plsť nezmění barvu ani po dešti.

4

Do interiéru si udělejte věnec z vyfouknutých vajec a sušených nebo živých květin. Na silnější drát stočený do kruhu nalepte kraslice a dozdobte květinami. Budete-li zdobit živými květy, mezi vejce připevněte hliníkový obal – třeba od paštiky. Vložte do něj kousek aranžovací hmoty na živé květiny, navlhčete vodou a květy tam napíchejte. Na živé květy je aranžovací hmota zelená, na suché šedá.

Autor: Mirka K. | Zobrazit autorská práva

Foto archiv Mirky K.

Hodnocení
Agáta (neověřeno) | St, 05/08/2019 - 06:56

Já to s velikonoční dekorací moc nepřeháním. Koupila jsem si skleněné tácy z https://www.krasne-sklo.cz/sklenene-tacy/ a na jeden jsem dala nabarvená vajíčka a na druhý zajíčky a kuřátka to byla veškerá moje výzdoba.

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici