Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pečovat o své nohy - prevence

26. Červen 2019

Možná to sami znáte – svědění nohou, zažloutlé, lámavé nehty, nohy s plísněmi. Nepříjemný zápach nebo nohy s různými defekty, které mají hlavně lidé při onemocnění diabetem. V mnoha případech se dá těmto problémům zabránit. Jak? Jeden z nejdůležitějších bodů v péči o nohy je jejich pravidelná a pečlivá hygiena.

1

Umývejte si nohy každý den teplou, ale ne příliš horkou vodou. Po umytí nohy řádně osušte a udržujte je v čistotě.

2

Co 14 dní si pravidelně zastřihávejte nehty na nohách a zastřihávejte je do rovna, aby se vám netvořily bolestivé záděry. Také nezapomínejte na pravidelné obrušování ztvrdlé kůže na nohách pomocí škrabky na nohy nebo peelingu.

3

Ošetřujte své nohy pomocí kosmetiky: krém na promazání suchých partií, kterým zabráníte nadměrnému vysychání kůže, nevtírejte ho ale mezi prsty. Různé bylinné masti či krémy proti otokům a bolesti nohou, a také je v drogeriích nabídka deodoračních sprejů a zásypů na nepříjemný zápach nohou nebo pro jejich osvěžení.

4

Dopřejte také svým nohách jemnou masáž pomocí dlaní či jiných masážních pomůcek, kterých je v nabídce obchodů celá škála. Vaše nohy se budou cítit lépe, ale vy sami také. Uvolníte tím napětí v končetinách a zmírníte či odstraníte případnou bolest nohou.

5

Nechoďte bosi. Choďte na pravidelné procházky pro zlepšení oběhu a funkce nervů v nohách.

6

Každý den kontrolujte nohy, zda nemáte nějaké vředy, otlaky atd. Používejte zrcátko, abyste se podívali i na plosky svých nohou.

Klíčová slova: zdraví nohy péče o nohy chodidla
Autor: Monika S.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak se zbavit zápachu bot a nohou
Trápí vás zápach nohou a bot? Tato nepříjemnost se týká většinou mužů, ale ani ženy nejsou výjimkou. Zápach nohou a bot může potkat i toho nejčistotně…
Jak správně tvarovat obočí