Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pečovat o své nohy - výběr ponožek a obuvi

26. Červen 2019

Od narození se nohy stávají našimi společníky na celý život a je proto na nás, abychom se o ně starali se vší péčí. Lakýrky, polobotky, sportovní obuv, lodičky, kozačky, papuče, zdravotní obuv atd. V současné době máme na výběr z celé škály obuvi ale i ponožek, která je ale ta nejlepší varianta pro naše nohy?

1

Ponožky vybírejte pouze příjemné pro nohy. Tyto ponožky se většinou vyrábí z bavlny s příměsí elastanu, z polyamidu a dalších kvalitních vláken. Ponožky vyrobené pouze z polyesteru nejsou vůbec vhodné. Noha by v ponožce neměla být škrcena, takže vybírejte správnou velikost.

2

Silonové ponožky nejsou vhodné pro nošení na celý den, jelikož k noze těsně přilnávájí a nohu tím škrtí. Obzvláště diabetici by se měli těmto silonovým ponožkám a podkolenkám úplně vyhnout.

3

Vybírejte pohodlnou obuv a raději navštivte nějaký obchod s kvalitní obuví. Správný výběr obuvi totiž ovlivňuje naši chůzi, postavení klenby nohy a také držení celého těla (bolesti a vychýlení zad z osy).

4

Tvar obuvi má respektovat obrys nohou. Při špatném výběru vznikají často deformity nohou.

5

Důležitá je vkládací stélka s vytvarovaným patním lůžkem, která zlepšuje stabilitu při chůzi a zajišťuje optimální rozložení tlaků chodidla na podložku.

Podpatky nesmí být tvrdé a výška podpatku by neměla překročit 2,5 cm.

Autor: Monika S.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pečovat o své nohy - prevence
Možná to sami znáte – svědění nohou, zažloutlé, lámavé nehty, nohy s plísněmi. Nepříjemný zápach nebo nohy s různými defekty, které mají hlavně lidé p…
Jak správně pečovat o boty
Nabídka obuvi je v našich obchodech obrovská. Když si kupujeme boty, chceme, aby byly nejenom pohodlné, ale aby také dlouho sloužily. Zejména když byl…
Jak vyrobit domácí masážní gel | DIY
Jak vyrobit domácí masážní gel | DIY. Trápí Vás bolavá záda, namožené či ztuhlé svaly nebo se potřebujete uvolnit po náročném dni či sportovním výkonu…