Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pečovat o zahradní jezírko | rady

Jak pečovat o zahradní jezírko | rady. Rozhodující je, jaké zahradní jezírko si vybudujete. Existují totiž dva základní typy používaného materiálu. Jedním je hotová plastová nádrž, druhým je fólie, kterou si vytvarujete na zahradě podle svých představ a prostorových možností. Ovšem už při plánování stavby jezírka je třeba řešit způsob filtrace vody, aby byla stále čistá.

1

1. Prvním krokem v péči o zahradní jezírko je zajištění dostatečného přívodu kyslíku, díky kterému udržíte snadněji a lépe čistotu a průzračnost vody. Vaše jezírko pak bude biologicky aktivnější a snížíte riziko růstu řas.

2. Pokud byste chtěli v jezírku chovat okrasné či běžné ryby, je vhodné pořídit si vzduchovací kompresor.

3. Pro menší jezírka jsou na trhu nabízeny solární čerpadlové sady s čerpací výškou do jednoho metru a výkonem kolem 500 l/hod. Jejich součástí bývá i ponorné čerpadlo s filtrem, případně solární panel atd.

4. Pro střední a větší zahradní jezírka existují solární sady s výkonnějšími parametry.

5. Pro ušetření času i peněz je lepší předcházet příčinám problémů. Je nutno udržovat biologickou a biochemickou rovnováhu aplikováním přípravků zamezujících tvorbě řas. Ke zjištění kvality vody slouží různé testery.

6. V letních měsících je hlídání kvality vody důležité proto, že po vydatných srážkách se do jezírka dostane dešťová voda spolu s jinými látkami, které mohou kvalitu vody negativně ovlivnit.

7. Důležitá je rovněž péče o povrch jezírka. Musíte pravidelně dbát na to, aby z hladiny zmizely ihned všechny listy, větve, větvičky, zvláště tam, kde máte listnaté stromy. K tomuto účelu dobře slouží různé síťky na teleskopických tyčích umožňujících co nejdelší dosah.

8. Po zimním období se vám vyplatí alespoň částečná výměna vody, aby se odstranila zastaralá někdy špinavá a kalná voda a nahradila se vodou čistou a zdravější. Pokud však máte v jezírku ryby, musíte jim ponechat část vody pro pohodlné plavání

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak zlikvidovat pařez na zahradě
Jak vybrat zahradní fontánu | rady
Jak pěstovat vistárie | rady
Jak zastřešit pergolu | rady
Jak provést odvodnění pozemku | rady