1

Sazenice javoru japonského koupíte ve specializovaných zahradnictvích v různých velikostech. V případě, že nechcete příliš dlouho čekat na to, až bude japonský javor vůbec na balkoně vidět, investujte do již větších stromků, ušetříte si dlouholeté čekání.

2

Javor japonský sázejte do kyselejší půdy bez obsahu vápna. Půda by měla být dobře propustná a bohatá na živiny. Při sázení do půdy přimíchejte ještě rašelinu pro azalky a rozleželý kompost. Je jedno, zda sázíte do nádoby anebo na zahradu, na dno nádoby vždy nejprve dejte silnější vrstvu keramzitu, drobných oblázků anebo střepů z hliněných květináčů. Při sázení do nádob nezapomeňte na dostatečnou drenáž! Po zasazení javoru zeminu zatlačte a zalijte. Javor umístěte na přistíněné stanoviště. Stromek má rád světlo, ale slunečný úpal mu nesvědčí. Japonský javor sázejte a přesazujte nejlépe na jaře.

3

Při přesazování japonského javoru vybírejte nádobu podle aktuální velikosti stromu a velikosti nádoby. Nová nádoba by měla být vždy o 10 cm větší než ta původní.

4

Javor japonský nepřelévejte, ale pozor nenechte jej ani vyschnout!

5

Stromek přihnojujte od druhého roku po vysazení, a to od jara do podzimu jednou za 14 dní hnojivem s vyšším obsahem železa.

6

Japonský javor chraňte před mrazem a větrem. Kořeny před zimou proto zakrývejte chvojím. Pokud máte skleník a javor pěstujete v nádobě, přemístěte jej na zimu raději do tepla. V případě, že tuto možnost nemáte, obalte strom zahradní fólií anebo textilií a okolí kořenů chvojím.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.714285
Average: 4.7 (7 votes)